۴۸۷نیروگاه بزرگ و کوچک برق خورشیدی درخراسان جنوبی فعال است

مجری طرح کاهش تلفات و انرژی های نو شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی گفت: ۴۸۷ نیروگاه بزرگ و کوچک خورشیدی با مجموع ظرفیت ۲۳٫۱ مگاوات در استان در مدار تولید انرژی قراردارد.

به گزارش” پیام خاوران ”  مهندس پوزشی به پتانسیل خوب استان در زمینه نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه نیروگاه بزرگ خورشیدی با مجموع ظرفیت ۱۸ مگاوات و ۴۸۴ نیروگاه کوچک مقیاس با مجموع ظرفیت ۵٫۱ مگاوات در استان در حال بهره برداری هستند.

مجری طرح کاهش تلفات و انرژی های نو شرکت توزیع برق استان مجموع نیروگاه های خورشیدی بزرگ و کوچک در استان را ۴۸۷ نیروگاه عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید انرژی در نیروگاه ها کوچک و بزرگ فعال در استان برابر با ۲۳٫۱ مگاوات می باشد.

وی با تاکید بر این نکته که انرژی تولید شده از نیروگاه های خورشیدی می تواند در ایام تابستان که کمبود تولید در بخش نیروگاه برقابی محسوس است، به تولید برق استان و کشور کمک کند، ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۳ نیروگاه کوچک مقیاس به ظرفیت ۷۲۷ کیلووات به شبکه سراسری متصل شده است.

پوزشی همچنین افزود: انرژی تولیدی نیروگاه های کوچک مقیاس از ابتدای سال شش هزارو ۳۸۲ مگاوات ساعت بوده و درآمد حاصل از این میزان انرژی که بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان می باشد به مالکین این نیروگاه ها پرداخت شده است.

مجری طرح کاهش تلفات و انرژی های نو شرکت در ادامه گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان به نیابت از سازمان انرژی های تجدیدپذیر(ساتبا) آمادگی انعقاد قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق برای مشترکینی که علاقه مند به نصب این نیروگاه ها می باشند را دارد.

وی در پایان انرژی تولید شده توسط نیروگاه های کوچک مقیاس از ابتدای طرح را بیست هزار مگاوات ساعت عنوان کرد و افزود: مجموع ارزش انرژی تولید شده توسط این نیروگاه ها مبلغی معادل ۳۳ میلیارد تومان می باشد.

بیشتر بخوانید   ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات به مراکز گردشگری خراسان جنوبی پرداخت شد

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها