۸۲۰ مبلغ بومی،ایام فاطمیه در خراسان جنوبی به امور تبلیغی می‌پردازند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت ۸۲۰ مبلغ بومی در مناطق شهری و روستایی استان در ایام فاطمیه خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” حجت‌الاسلام محمد قناعت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با دهه اول و دوم فاطمیه ۸۲۰ مبلغ بومی شامل مبلغین مستقر، طرح هجرت و خود استقرار فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به برنامه‌های مبلغین در این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات رهبری در نامگذاری سال، برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت بویژه حضرت زهرا، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان دینی، تفسیر، تحکیم خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی از جمله این برنامه‌ها است.

قناعت با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) از جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام برخوردار است، افزود: برگزاری ایام فاطمیه در شأن و منزلت این بانوی بزرگ باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شأن ایام فاطمیه باید از سوی مردم رعایت شود، گفت: روحانیون در این ایام سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را برای مردم تبیین خواهند کرد.

وی گفت: مزید بر اینکه در این ایام تمام مساجد استان فعال خواهند بود در هر شهرستان حداقل یک برنامه محوری برگزار خواهد شد که از سخنرانان مطرح استانی و کشوری در آن استفاده خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   کاهش ۲,۵ درصدی طلاق در خراسان‌جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها