استاندار خراسان جنوبی به شهرستان فردوس سفر کرد

گروه استان‌ها_ استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان فردوس و در حاشیه بازدید از قنات جهانی بلده گفت: امرار معاش بیش از ۳ هزار کشاورز متأثر از این قنات است.

به گزارش پیام خاوران“، جواد قناعت در سومین سفر استانی خود به شهرستان فردوس سفر کرد.

سفر یک روزه استاندار خراسان جنوبی به شهرستان فردوس با استقبال امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در این شهر آغاز شد.

بازدید از قنات جهانی بلده و پروژه‌های در دست اقدام استخر یک میلیون مترمکعبی ذخیره آب، کارخانه‌های تولید سیم آلومینیوم و آرد زرین و کارگاه پروژه راه آهن، بازدید از کارخانه نساجی و ساختمان نیمه تمام پژوهشکده انار، دیدار با خانواده بزرگوار شهید محمد باقر کارگر محبی  و حضور در جلسه شورای اداری از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه  است.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از قنات جهانی بلده و استخر یک میلیون مترمکعبی در حال احداث ذخیره آب این قنات گفت: امرار معاش بیش از ۳ هزار کشاورز و هزار و ۹۰۰  هکتار باغات انار و اراضی تابعه آن، متأثر از این قنات است.

قناعت بیان کرد: با توجه به اختلاف دبی این قنات بین ۸۰ تا ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بسته به بارش‌های فصلی، به منظور حصول بهره وری بیشتر از منابع آبی قنات، عملیات اجرایی طرح جامع “از آبخیز تا جالیز” در قالب احداث استخر ذخیره یک میلیون مترمکعبی آب در سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

مجموعه قنوات تاریخی بلده، در سال ۱۳۹۵ در مرکز میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 بازدید از کارخانه نساجی فردوس

استاندار خراسان جنوبی از کارخانه نساجی فردوس نیز بازدید کرد. این بازدید با هدف اطلاع از نحوه فعالیت کارخانه و برنامه های توسعه ای آن صورت گرفت.

شرکت کارخانجات نساجی فردوس، با ۱۷ هزار نفر سهامدار در سال ۱۳۷۰ تشکیل شده و در سال ۱۳۸۴ با مشارکت ایدرو، زیر بار تولید رفته است.

بیشتر بخوانید   چگونه کولر گازی را خنک تر کنیم؟

این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان راه اندازی شده با ظرفیت تولید ۳ هزار تن در سال، به تولید انواع نخ، پارچه و پوشاک می پردازد.

میزان اشتغال مستقیم این واحد تولیدی در حال حاضر ۲۲۰ نفر است که با اجرای طرح توسعه آن توسعه با مشارکت ایدرو برابر مصوبه سال ۱۳۹۹ هیئت وزیران، زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر دیگر نیز فراهم می شود.

بازدید از کارخانه تولید سیم آلومینیوم در فردوس

استاندار خراسان جنوبی از کارخانه تولید سیم آلومینیوم در فردوس بازدید کرد.

عملیات اجرایی واحد تولید سیم آلومینیوم با سرمایه گذاری شرکت پارت ایمن پرداز متین در سال ۱۳۹۸ اغاز شده و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زمینه فعالیت این واحد تولیدی با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال، ریخته گری آلومینیوم و آلیاژهای آن- سیم آلومینیوم با روکش لاکی است.

پیش بینی بخش خصوصی برای راه اندازی این واحد تولیدی ۶۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان است.

این کارخانه به صورت مستقیم برای ۷۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که درصورت تأمین تسهیلات درخواستی سرمایه گذار، این واحد ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 بازدید از کارخانه در دست احداث آرد زرین

عملیات اجرایی این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۶ شروع شده و در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این کارخانه که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد، زمینه اشتغال ۴۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می آورد.

در طرح توسعه این کارخانه، احداث واحد تولید کیک و کلوچه، نشاسته، ماکارونی و مجتمع نان نیز پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید   اقامه نمازجمعه فردا در پنج نقطه خراسان جنوبی

بازدید از ساختمان نیمه تمام پژوهشکده انار فردوس

استاندار خراسان جنوبی از ساختمان نیمه تمام پژوهشکده انار فردوس بازدید کرد. این بازدید با هدف بررسی شرایط موجود و واکاوی علل معطل مانده این پروژه صورت گرفت.

مصوبه ایجاد و راه اندازی پژوهشکده انار فردوس با محوریت دانشگاه فردوسی مشهد، به منظور افزایش کمی و کیفی محصول انار، به روزآوری شیوه های تولید و انجام تحقیقات علمی و کاربردی در حوزه این محصول، در دولت نهم ابلاغ شد.

پس از انتزاع شهرستان فردوس از خراسان رضوی، در سال ۱۳۹۳ این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد به دانشگاه بیرجند تحویل شد اما به جهت نبود چارت اداری و اعتبار مناسب، به حالت تعلیق درآمد و به دلیل عدم نگهداری منطقی، بخش هایی از آن نیز تخریب شده است.

با توجه به اهمیت موضوع و تأثیر این پژوهشکده در بخش کشاورزی، تکمیل و راه اندازی آن از نیازهای اساسی شهرستان است.

شایان ذکر است؛ شهرستان فردوس با تولید بیش از ۳۰ هزار تن در سال، از تولید کنندگان بزرگ انار کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها