امتحانات متوسطه اول و دوم در خراسان جنوبی حضوری برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری امتحانات پایان ترم برای متوسطه اول و دوم به صورت حضوری خبر داد و گفت: امتحانات دبستان هم به صورت ارزشیابی توصیفی است.

محمدعلی واقعی در گفتگو با پیام خاوران، در ارتباط با برگزاری امتحانات دانش‌آموزان، اظهارداشت: با توجه به شیوه‌نامه‌ وزارت آموزش و پرورش، مصوبه ستاد امتحانات استان و ستاد پیشگیری از کرونای استان، امتحانات پایان ترم برای متوسطه اول و دوم به صورت حضوری و برای دبستان امتحانات به صورت ارزشیابی توصیفی است.

وی ادامه داد: همچنان که کلاس‌ها با حضور ۱۵ دانش‌آموز برگزار می‌شود امتحانات نیز به همان شیوه برگزار می‌شود البته اگر مدرسه‌ای شرایط برگزاری امتحانات را در یک شیفت و با حضور تمامی دانش‌آموزان داشته و فضای کافی باشد در یک گروه و اگر فضای کافی نداشته باشد در دو گروه امتحانات برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: برای دانش‌آموزانی که به سبب بیماری شرایط حضور برای امتحانات پایان ترم را ندارند اتاق ایزوله در خارج از فضایی که دیگر دانش‌آموزان در حال امتحان هستند با رعایت شرایط امنیتی پیش‌بینی شده است.

وی  ادامه داد: اگر هیچ شرایطی برای حضور دانش‌آموز بنا به بیماری وجود نداشته باشد با غیبت موجه امکان امتحان بعد از دو هفته وجود دارد.

واقعی افزود: دانش‌آموزانی که نمی‌توانند برای حضور در امتحانات اقدام کنند باید مصوبه شورای مدرسه بگیرند تا بنا به تصمیم این شورا امتحانات این دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری و یا بعد از دو هفته برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به بسته بودن پنجره‌های کلاس‌های درس و اعتراض برخی از والدین، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس مورد نظارت بوده و در طول امتحانات نیز این نظارت‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ تیم نظارتی از سوی اداره کل به کلیه مدارس نظارت داشته تا مشکلی در راستای عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید   شرور معروف شرق کشور لحظاتی پیش به هلاکت رسید

برگزاری کلاس‌های حضوری تابع دستور ستاد کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در راستای درخواست برخی از والدین مبنی بر اینکه زمانی که دمای هوا بسیار پایین باشد، کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود، گفت: برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری تابع دستور ستاد پیشگیری از کرونا بوده و درجه دمای خاصی برای این موضوع مشخص نشده است.

واقعی خاطرنشان کرد: همچنین زمان امتحان نیز طولانی نبوده و این شرایط در این زمان‌بندی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها