درخواست ۲۶۰ گروه برای سرمایه گذاری در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از درخواست ۲۶۰ گروه برای سرمایه گذاری در سایت مرزی منطقه ویژه خبر داد و گفت: یکی از مشکلات نبود ایکس ری بود که خوشبختانه این امر هم در حال تحقق است.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین زارعی صبح امروز در جمع خبرنگاران از سرمایه گذاری ۷۰ گروه سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی از ابتدا تاکنون خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۱۳ واحد به بهره‌برداری رسیده و مابقی پیشرفت فیزیکی آنها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی و ۷ منطقه آزاد داریم افزود: سرمایه گذاری خارجی در نزدیکی مرز و همجواری با کشور افغانستان سبب شده تا تجار خارجی افغانی نیز وجود منطقه ویژه فرصت خوبی برایشان محقق شود و در حال حاضر روند توسعه شکل گرفته است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان توسط سرمایه گذاران خبر داد و گفت: در چند سال اخیر خوشبختانه سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده و در حال حاضر هم پذیرای سرمایه گذاران هستیم.

زارعی از وجود سایت منطقه ویژه اقتصادی در نقطه صفر مرزی و فعالیت آن از سال ۹۵ تاکنون خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند منطقه‌ای عام است که سرمایه گذاران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در آن سرمایه گذاری کنند و ما هم در حد تامین زیرساخت به سرمایه گذار کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پذیرای هر نوع سرمایه گذاری به جز صنایع آب بر و صنایعی که از نظر زیست محیطی ایراد داشته باشند، هستیم.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به صدور مجوز کمتر از ۷۲ ساعت برای سرمایه گذاران خبر داد و گفت: هرچند در این سالها تاکنون کار و اقدامات زیادی در منطقه ویژه و سایت مرزی رقم خورده اما هنوز جای کار زیاد است.

بیشتر بخوانید   روایت خبرنگار پیام خاوران از نیازمندانی که مشمول دریافت بسته معیشتی کرونا نشدند

زارعی با اشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: از جمله مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی در استان معافیت‌های ۱۳ ساله از مالیات است. ورود هر نوع مواد اولیه در منطقه ویژه اقتصادی بدون حقوق گمرکی، ورود تجهیزات ماشین آلات خط اعم از مستعمل بدون پرداخت عوارض گمرکی، صدور قبوض انبار تفکیکی و غیر قابل معامله، از دیگر مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی است.

وی وجود قطعه منفصله مرز ماهیرود را از دیگر مزیت‌ها دانست و ادامه داد: از آن جایی که خراسان جنوبی استانی معدنی است و توانمندی‌های زیادی در این راستا وجود دارد که با حضور پایانه سنگ می‌توان از ظرفیت آن بیش ازپیش استفاده کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از درخواست ۲۶۰ گروه برای سرمایه گذاری در سایت مرزی منطقه ویژه خبر داد و افزود: یکی از مشکلات نبود ایکس ری بود که خوشبختانه این امر هم در حال تحقق است و امیدواریم با جریان ایکس ری روال کاری بیشتر و بهتر شود چرا که ترانزیت عام با راه‌اندازی ایکس ری محقق خواهد شد.

زارعی با تاکید براینکه بدون شک برای توسعه پایدار نیاز به محرک‌هایی داریم هرچند که بخشی از آن توسط، منطقه ویژه اقتصادی فراهم شده افزود: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از محدود استان‌هایی است که دارای منطقه ویژه قطعه منفصله در مرز ماهیرود است که جزو مزیت‌های نسبی منطقه به حساب می‌آید.

انتهای پیام/۲۵۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها