افتتاح ۱۴ طرح بخش کشاورزی با حضور استاندار در سربیشه

همزمان با سومین روز دهه فجر و با حضور استاندار ۱۴ طرح بخش کشاورزی در شهرستان سربیشه بهره‌برداری شد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در حاشیه بهره‌برداری ۱۴ طرح کشاورزی شهرستان سربیشه اظهار داشت: این طرح‌ها به صورت همزمان در محل اجرای طرح سیستم آبیاری کم فشار چاه شهید شهپر افتتاح شدند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تعداد ۳ هزار و ۶۹۸ نفر در قالب یک هزار و ۱۶ خانواده ساکن در ۵۰ روستا از مواهب این طرح‌ها برخوردار می‌شوند که ضمن ایجاد ۱۷ فرصت شغلی، تثبیت اشتغال برای ۲۸۱ نفر را به همراه دارند.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها ۵۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال است که شامل ۲ طرح احیا و مرمت قنوات، ۴ طرح سیستم آبیاری کم فشار و پرفشار، یک واحد دامداری گاو شیری، یک واحد بارگاه بهداشتی زرشک، ۵ طرح بهسازی چاه و آبرسانی و یک طرح آبخیزداری و آبخوان داری است.

قناعت بیان کرد: طرح سیستم آبیاری کم فشار چاه شهید شهپر نیز که با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۴۲ میلیون ریال افتتاح شد، ۱۶ خانوار را تحت پوشش دارد و سالانه ۸۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب را رقم خواهد زد.

کلنگ‌زنی طرح تولید کنسانتره مس و مس کاتد در سربیشه  

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر به شهرستان سربیشه در مراسم کلنگ زنی طرح تولید کنسانتره مس و مس کاتد حضور یافت.

این طرح همزمان با سومین روز دهه فجر و در معدن کوه خیری واقع در شهرستان سربیشه برگزار شد و بخش خصوصی-شرکت زمین کاوان زمان- این واحد تولیدی را با زیربنای مسقف ۵ هزار مترمربع در زمینی به متراژ ۳۰ هزار مترمربع احداث می‌کند.

بیشتر بخوانید   تزکیه نفس یکی از راهکارهای از بین بردن شبهات ذهنی است/شب قدر سند ولایت

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این واحد تولیدی که امروز عملیات اجرایی خود را آغاز کرد در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد تا زمینه اشتغال ۴۷ نفر را فراهم آورد.

انواع سیم کابل و مبدل‌های مسی، انواع مبدل‌های حرارتی و مصنوعات مسی از جمله تولیدات این کارخانه خواهد بود. احداث این واحد تولیدی ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی را به همراه دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها