نخستین شهرک صنعتی صنعت لاستیک در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: اولین شهرک صنعتی در زمینه صنعت لاستیک توسط بخش خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شود که ۲ هزار نفر در این بخش شاغل می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی پارسا ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه خراسان جنوبی ۱۰ درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور را دارد اظهار داشت: خراسان جنوبی سهمی از صنعت ندارد اما با وجود مواد معدنی در استان خراسان جنوبی سبب شده که این استان قطب معدنی کشور باشد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۳۹ ماده معدنی داریم که در بحث معدن بعد از پیروزی انقلاب در جنوب خراسان شتاب گرفت افزود: استراتژی توسعه در خراسان جنوبی بر پایه صنایع معدنی تعریف شده و ایجاد صنایع مادر تخصصی و بزرگ مانند فولاد در استان توسعه پیدا کرد که باعث شد صنایع پایین دستی در استان راه‌اندازی شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته بیان کرد: سازمان صنایع کوچک خودشان شهرک‌های خصوصی را ایجاد می‌کنند.

پارسا با بیان اینکه اولین شهرک صنعتی در زمینه صنعت لاستیک توسط بخش خصوصی در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود گفت: طرح‌های پایین دستی صنعت لاستیک در این شهرک ایجاد خواهد شد که با اجرای کامل طرح لاستیک ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد‌ و این طرح در مرحله صدور مجوز است که بعد از این وارد طرح عملیاتی می‌شود.

۳۵۰ طرح صنعتی در حال ساخت

معاون حوزه برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم که با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها زمینه اشتغال در ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی فراهم شده است گفت: ۷۱۷ طرح صنعتی در خراسان جنوبی مستقر شده، ۳۶۴ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۷۰ درصد واحدهای که در خراسان جنوبی است در نواحی صنعتی است.

بیشتر بخوانید   بیش از ۲۰ میلیارد ریال در صنعت شهرستان فردوس سرمایه‌گذاری شد

عابدینی بیان کرد: برای این تعداد طرح صنعتی ۹۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و اشتغال ۵ هزار و ۷۰۰ نفر فراهم شده است.

وی عنوان کرد: از این طرح‌های صنعتی ۲۸ درصد در زمینه صنایع غذایی و بهداشتی، ۲۲ درصد صنایع معدنی، ۱۱ درصد صنایع فلزی، ۲۲ درصد صنایع شیمایی، ۵ درصد صنایع سلولزی، ۲ درصد نساجی، ۲ درصد برق و الکترونیک و ۸ درصد لجستیک است.

معاون حوزه برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: ۳۵۰ طرح صنعتی در حال ساخت داریم،  پیش‌بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۶ هزار نفر فراهم شود و ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این زمینه انجام شده است.

عابدینی اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ درصد نصب ماشین آلات است که ۶ ماه تا یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح‌ها زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم و ۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: ۶ درصد واحدها در مرحله تکمیل ساختمان تولید و جانبی، ۱۰ درصد اسکلت پنج درصد نصب اسکلت ۱۴ درصد دیوار کشی و برای ۴۸ درصد اقدام خاصی نشده است.

معاون حوزه برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها برای این واحد این است که چون ایجاد زیرساخت‌ها هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند واحدهایی که پیشرفت زیادی ندارند اگر امکان راه‌اندازی واحد بود مسیر تمام  است و گرنه اراضی خلع ید و در اختیار سرمایه‌گذاری جدید قرار می‌گیرد.

عابدینی بیان کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری ۳۳ قرارداد جدید منعقد شده و ۵۴ هکتار اراضی برای اجرای این طرح‌ها واگذار شده که با بهره‌برداری از آن اشتغال ۹۰۰ نفر با سرمایه گذاری ۸۴۰ میلیارد تومان فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید   نگاه انقلابی و اخلاقی خبرنگاران مورد هجمه معاندان قرار دارد

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: ۱۳ واحد‌ صنعتی به بهره‌برداری رسیده که زمینه اشتغال ۳۳۰ نفر فراهم و ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون حوزه برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته در مدت مشابه ۹ واحد با اشتغال ۱۵۰ نفر و سرمایه‌‍گذاری ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است که رشد اشتغال طی سال جاری تاکنون در شرکت شهرک‌های خراسان جنوبی نسبت به سال قبل در این مدت ۱۲۰ درصد و سرمایه گذاری بیش از ۱۱ برابر بوده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه از ابتدای تأسیس شرکت حدود ۳۶۰ دوره با حضور هفت‌هزار و ۷۰۰ نفر با مجموع ۳۷۲ هزار و ۱۵۸ نفر ساعت برگزار شده است گفت: در توسعه صنعتی و فرآوری، شناسایی نیازهای فناورانه در حال انجام است که با توجه به تحریم‌ها در خرید و انتقال تکنولوژی با مشکلاتی مواجه هستیم و در این زمینه سایت طراحی شده و مشاورین حوزه کسب و کار در استان‌ها شناسایی و نیازهای واحدها احصا می‌شود مشاورین این مشکلات را می‌بینید و با لینک شدن با هم می‌توانند مشکلات را حل کنند.

جهانی‌کیا عنوان کرد: ۱۰ خوشه شناسایی داریم. خوشه طیور به پایان رسیده، خوشه خشکبار در حال انجام و وارد سال دوم شده و ۸ خوشه دیگر بر اساس اولویت، توسعه را انجام خواهیم داد ضمن اینکه خوشه منسوجات دستی نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات دیگر بحث برگزاری کلینیک‌های سیار است چراکه برخی واحدها از یکسری قوانین آگاهی ندارند و دچار مشکلات می‌شوند به همین دلیل تورهای کلینیک سیار تدارک دیده شده که تاکنون دو تور برای بیرجند و قاین برگزار و ۱۲ مشاور از این کلنیک‌ها بازدید کردند و منجر به انعقاد قراردادهایی شده و سومین کلینیک را در طبس راه اندازی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید   آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها