اثبات 35 مورد قصور پزشکی در خراسان جنوبی/ محکومیت 25 پزشک در استان

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: 69 مورد کمیسیون پزشکی انجام شده که از این تعداد 35 مورد مربوط به قصور پزشکی است و 25 پزشک محکوم و 10 پزشک تبرئه شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، محمدعلی توکلی‌ در نشست خبری اظهار داشت: طی 10 ماهه امسال 12 هزار و 866 معاینه بالینی انجام شده که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیشترین مراجعه به دلیل نزاع و تصادف بوده است گفت: خراسان جنوبی از لحاظ تشکیل پرونده‌های معاینات بالینی رتبه 26 کشور را دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: در 10 ماهه امسال 3 هزار و 635 نزاع در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته و شهرهای بیرجند، قاین و طبس بالاترین نزاع را ثبت کردند.

توکلی با بیان اینکه خراسان جنوبی دهمین استان کشور از لحاظ نزاع است تصریح کرد: شهرهای بیرجند، طبس و قاین تصادفات بیشتری در این مدت داشتند و متوفیان تصادفات نیز 237 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه 4 کشور در زمینه میزان تصادفات را دارد بیان کرد: 471 جسد به پزشکی قانونی استان ارجاع شده که افزایش 20 درصدی را داشته است و علل بسیاری از فوتی‌ها تصادفات و بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری نیز 86 مورد معاینات سقط درمانی انجام شده که به 50 مورد مجوز سقط داده شده و این سقط درمانی 15 درصد کاهش داشته است.

توکلی با اشاره به کمیسیون‌های پزشکی قانونی گفت: 69 مورد کمیسیون پزشکی انجام شده که از این تعداد 35 مورد مربوط به قصور پزشکی است و 25 پزشک محکوم و 10 پزشک تبرئه شدند.

بیشتر بخوانید   مصوبه جدید ستاد کرونای خراسان جنوبی در ورزش

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از لحاظ جرم و جنایت استان آرام و بی حاشیه است افزود: در استان کمبود پزشک نداریم اما معضلی به نام وسعت و پهناوری است که برای هر نقطه باید یک پزشک داشته باشیم و امروز همه شهرها جز خوسف پزشک مستقل دارد.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها