سی امین جشن گلریزان شهرستان بیرجند مجازی برگزار می‌شود

مردم مهربان و سخاوتمند خراسان جنوبی طبق روال همه ساله در آستانه سال نو با برگزاری جشن گلریزان به یاری کودکان و نوجوانان بی‌بضاعت می‌شتابند و در چهارم اسفند ماه دل کودکان نیازمند را شاد می‌کنند.

به گزارش “پیام خاوران”، پیشینه آیین گلریزان دانش آموزان نیازمند بیرجند به حدود ۳۰ سال قبل بر می‌گردد و مردم با الگوگیری از امام علی (ع) به  یاری نیازمند می‌شتابند تا دل آنها را در آغاز سال نو شاد کنند.

مسئول اجرای جشن گلریزان بیرجند در نشست خبری گفت: به دلیل پیک ششم کرونا سی اُمین گلریزان خراسان جنوبی روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه به طور مجازی در یکی از زورخانه‌های شهر بیرجند برگزار می‌شود.

مهدی قمری افزود: جشن گلریزان از سال ۱۳۷۰ توسط زورخانه قدیمی امیرعرب بیرجند و هیئت ابوالفضلی با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و خرید البسه برای آنان در آستانه سال نو برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته عایدات جشن گلریزان بیرجند حدود ۷۰۰ میلیون تومان بود ادامه داد: با این مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ دست لباس نو برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد که ارزش واقعی این اقلام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مسئول اجرای جشن گلریزان بیرجند توجه به نیازمندان را باعث افتخار و کمال انسان دانست و بیان کرد: جامعه هدف این مراسم با کمک آموزش و پرورش و کمیته امداد استان شناسایی و کمک‌های جمع‌آوری شده بین آن‌ها توزیع می‌شود.

قمری تصریح کرد: با توجه به نوسانات قیمت‌ها و گرانی‌های روز افزون امکان خرید نسبت به سال گذشته کاهش  یافته که نیاز به حمایت مردم در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه مراسم جشن گلریزان از سنت‌های دیرینه زورخانه‌های خراسان‌جنوبی است افزود: جشن گلریزان بیرجند با شماره ۲۰۵۷ در بهمن ‌ماه ۱۳۹۸ در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید   توزیع ۸۵۰۰ تن انواع کالاهای اساسی با قیمت تعادلی در بازار خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه  شماره حساب ۰۱۰۶۵۰۰۰۶۷۰۰۳ نزد بانک صادرات و شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ برای دریافت کمک‌های نقدی خیران در نظر گرفته شده است تاکید کرد:  از مردم خیر و نیکوکار استان می‌خواهیم مطابق هر سال در این امر خداپسندانه شرکت کنند و مانند سال‌های گذشته بتوانیم فرزندان شهر و استان‌مان را در آغاز سال جدید خوشحال کنیم.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها