خدمات قضایی در موارد ضروری باید به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمات قضایی در موارد ضروری باید به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد گفت: ۸هزار نفر در رابطه با مواد مخدر در خراسان جنوبی دستگیر شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام ابراهمیم حمیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی این همه اختلاف حقوقی و موضوعات کیفری زیبنده نیست و باید مسئولان و حاکمیت به گونه‌ای کار فرهنگی اجرایی و اقتصادی انجام دهند که نیازی به مراجعه مردم به دستگاه قضایی در امور حقوقی نباشد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی پیشگیری از وقوع جرم برای کاهش ورودی پرونده‌ها را بسیار موثر دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین معضلات در خراسان جنوبی بحث موادمخدر است و اگر بتوانیم این استان را از این بحث پاک کنیم هیچ مشکلی نداریم چون همه معضلات و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی ریشه در موادمخدر دارد.

حمیدی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه اول امسال هشت هزار نفر در رابطه با موادمخدر در استان دستگیر شدند گفت: البته بسیاری از این افراد غیربومی هستند اما به هر جهت جزو آمار می‌آید و بیشترین ورودی زندانی در کشور نسبت به جمعیت مربوط به استان خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه کشف بیش از ۷۰ تن مواد مخدر در این استان فاجعه است و حالا چند برابر این کشفیات ممکن است از استان عبور کرده باشد گفت: از ابتدای امسال یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در جاده‌های مواصلاتی استان در بحث موادمخدر توقیف شده است.

حمیدی بیان کرد: حدود ۸۱ درصد از جمعیت زندانیان خراسان جنوبی مربوط به موادمخدر است و این معضل بسیار بزرگی است که باید حل شود.

وی با بیان اینکه صدها پرونده کلاهبرداری که در دادگاه‌ها تشکیل می‌شود ناشی از ضعف حقوقی مردم است که طرح هر مسجد یک حقوقدان طرح بسیار خوبی است که باید آن را در مساجد اجرا کنیم گفت: خدمات قضایی در موارد ضروری باید به رایگان در اختیار مردم قرار دهیم.

بیشتر بخوانید   اهدای محموله اقلام بهداشتی اتاق های بازرگانی کشور به بیمارستان های خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تاکید کرد: هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان باید به عنوان یکی از وظایف خود در کنار دیگر برنامه‌های سال آینده در بحث جهاد تبیین مورد تاکید رهبری را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز بر تقویت نهاده خانواده به عنوان محور اصلی تربیت و ترویج سبک اسلامی و ایرانی برای جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان و رسیدگی مشکلات جامعه در همان محیط مسجد حرکت بسیار خوبی است که محله اسلامی و مسجد اسلامی را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به بسط و گسترش گفتمان خدمات اجتماعی عدالت محور و مبارزه با فساد، تبعیض و رفع محرومیت‌ها بیان کرد: بسیج به در این زمینه به دادگستری استان کمک خواهد کرد.

سردار قاسمی افزود: گسترش و تقویت هماهنگی و هم افزایی سازمانی بین اقشار و متخصصین بسیج در دستور کار است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها