یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌ مردمی در سی امین جشن گلریزان خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

درحالی شب گذشته سی امین جشن گلریزان در بیرجند برگزار شد که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و هنوز کمک‌های مردمی و خیران ادامه دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، این روزها چه اشک‌هایی که از سر نداری بر زمین آروز ریخته می‌شود و چه دل‌های نازکی که از سر اضطرار و ناراحتی شکسته می‌شوند. دست‌های بی نیرو، چشم‌های اشک آلود و قلب‌های آزرده همه و همه به امید یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه از سوی نیکوکاران هستند.

جشن گلریزان بهانه‌ای است برای حضور در جمع خیرینی که می‌خواهند گره‌ بگشایند، همواره مجالی هست تا بودن را به باز کردن گره‌ از مشکلات مردم به ویژه دانش اموزان نیازمند  معنای دیگری بخشید.

کمک‌کردن و خیررسانی پیشه بزرگان است و نمی‌توانیم برایش تاریخچه تعیین کنیم، گویی هنری است که از نسلی به نسل دیگر می‌رسد.

در ادیان مختلف به ویژه دین اسلام به مساعدت و دست‌گیری از نیازمندان امر شده و خداوند متعال همواره همراه خیران بوده ائمه اطهار و بزرگان دین نیز کمک به ضعفا، فقراء و درماندگان را سرلوحه زندگی خود قرار داده و اهل بیت و امت پیامبر خاتم را به آن دعوت کردند.

در جامعه امروز که سرعت پیشرفت و تکنولوژی بسیار بالاست و افراد جامعه هر چقدر به دنبال تهیه لوازم و مایحتاج زندگی باشند باز هم نمی‌رسند، با این اوضاع اقتصادی و تورم حاکم در کشور فقیر و غنی را درگیر کرده و وضعیت مادی همه به نوعی تحت تأثیر قرار گرفته است جشن گلریزان به نوعی میراث گذشتگان ایران زمین است برای کمک به نیازمندان و محرومان.

شب گذشته به رسم آئین هرساله سی امین جشن گلریزان در بیرجند برگزار شد.

دبیر اجرایی جشن گلریزان در پایان این مراسم از جمع‌آوری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی خبر داد و گفت: کمک‌های نقدی امسال حدود ۸۰ درصد بیشتر از سال قبل است.

بیشتر بخوانید   وقوع حوادث در خراسان جنوبی 20 درصد افزایش یافت

مهدی قمری افزود: البته جشن گلریزان و اهدای کمک‌های مردمی هنوز ادامه دارد و خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ و کمک‌های غیر نقدی خود را به دفتر هیئت ابوالفضلی بیرجند تحویل دهند.

وی گفت: این کمکها تا قبل از ۲۰ اسفند بین دانش آموزان و کودکان نیازمند استان توزیع خواهد شد.

قمری افزود: علاوه بر کمک‌های نقدی ۲۰۰ دست البسه هم به جشن گلریزان اهدا شد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها