هشدارهای ایمنی ( به منظور جلوگیری از حوادث برقی در خانه تکانی پایان سال)

درپایان اسفندماه به روال رسم همه ساله خانه تکانی توسط مردم صورت می گیرد که در این میان توجه به نکات مهم ایمنی نقش به سزایی در جلوگیری از بروز خسارت‌های مالی و جانی دارد

به گزارش  “پیام خاوران “ به  نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی  ؛ با توجه به وقوع حوادث مردمی برق گرفتگی در حین انجام خانه تکانی در ایام آخر سال ، خواهشمند است شهروندان محترم به منظور جلوگیری از بروز خسارت‌های مالی و جانی نکات ایمنی ذیل را رعایت نمایند :

فاصله و حریم ایمنی در شبکه هوایی برق فشار ضعیف (220 و 400 ولت) 30/1 سانتیمتر و در شبکه هوایی فشار متوسط (20 هزار ولت ) 10/2 سانتیمتر از سیم کناری را رعایت نمائید.

یکی از علل شایع برق گرفتگی در روز‌های پایانی سال عدم رعایت اصول ایمنی هنگام نظافت لوازم برقی می باشد .خیس شدن پریز‌ها و اتصالات برقی و همچنین پاک کردن پریز‌های برق با دستمال‌های نمدار و خیس نیز از مواردی است که می‌تواند منجر به برق گرفتگی شود لذا به منظور جلوگیری از بروز حوادث، حتما نسبت به قطع جریان برق از طریق کنتور اقدام نمائید .

قبل از شستشوی کابینت ها، هود و لوازم برقی و دیوار‌های آشپزخانه فیوز اصلی برق را از محل کنتور برق قطع کنیم و با استفاده از فازمتر از قطع بودن برق مطمئن شویم و با نصب علامت هشدار مراقب باشیم افراد دیگر بدون اطلاع ما برق را وصل نکنند.

لازم است از وصل مجدد برق و اتصال وسایل برقی به پریز تا خشک شدن کامل کف و دیوار آشپزخانه خودداری نمائید .

با توجه به حوادث متعدد برق گرفتگی در هنگام استفاده از ماشین های لباسشویی سطلی می بایست قبل از خارج نمودن لباس ها ، دوشاخه ماشین لباسشویی از پریز برق جدا گردد .

بیشتر بخوانید   برکت آفتاب|عملکردبرق خراسان جنوبی درحوزه خریدتضمینی برق خورشیدی/16میلیاردتومان‌درآمدسرمایه گذاران سامانه‌های فتوولتائیک‌‌

از آنجایی که ساختمان‌ ها در اکثر مناطق شهری بلند مرتبه شده و مشرف به شبکه‌های هوایی برق هستند، بار‌ها دیده شده فرش، موکت، پرده، ملحفه‌ها و دیگر لوازم به دلیل استقرار نادرست با کوچک‌ترین وزش باد از روی بام‌ها بر روی سیم های شبکه‌های برق سقوط می‌نمایندکه این موضوع می‌تواند باعث حوادث برق گرفتگی را برای شهروندان شود .

از آویزان کردن یا پهن نمودن اقلام و لوازم خود روی پشت بام‌ها که در جوار شبکه های برق هستند جدا خودداری کرده و چنانچه مجبور به استفاده از فضای پشت بام هستند، حتماً موکت، فرش و سایر موارد مشابه را به صورت مطمئن، محکم کرده تا با وزش باد بر روی شبکه‌های توزیع برق سقوط نکنند.

در صورت سقوط اشیاء ( فرش ، لباس و … ) بر روی شبکه برق ، به علت وجود خطربرق گرفتگی بایستی بلافاصله موضوع را از طریق اداره برق ( سامانه تلفنی 121 ) اطلاع دهید تا نسبت به برداشتن اشیاء توسط پرسنل اداره برق اقدام گردد .

در هنگام نظافت پنجره ها و نمای ساختمان ، حیاط و پارکینگ ضمن رعایت حریم شبکه برق مراقب باشید تا آب به سمت شبکه و تاسیسات برق( کنتور ، تابلو برق و ترانس و …) پاشیده نشود .

شهروندان گرامی : در صورت مشاهده هرگونه شرایط مخاطره آمیز ، ناشی از خطوط و تجهیزات شبکه توزیع برق ، با سامانه شبانه روزی 121 تماس بگیرید.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها