مرکز استان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: طبق آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور، شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داد.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا شریف زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای بشرویه، سربیشه، نهبندان در وضعیت قرمز، شهرهای بیرجند، خوسف، درمیان، زیرکوه و قاین در وضعیت نارنجی و شهرهای سرایان و طبس در وضعیت زرد قرار گرفتند.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هیچ شهری از استان هنوز در وضعیت عادی و رنگ آبی قرار نگرفته است.

وی افزود: تکمیل واکسیناسیون در بالغین و کودکان سهم بسزایی در افزایش ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون و کاهش نیاز به بستری و مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ دارد.

شریف زاده اظهار داشت: روز گذشته 109 آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که 39 مورد مثبت جدید شناسایی شد که از این تعداد 16 مورد از بیرجند، 6 مورد از قاین، 4 مورد از سربیشه، شهرهای فردوس و طبس هر کدام 3 مورد، شهرهای بشرویه و خوسف هر کدام 2 مورد و شهرهای سرایان، نهبندان و زیرکوه هر کدام یک مورد شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 58 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۴ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 14 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته 3 فوتی جدید کرونا در استان ثبت شد که مجموع موارد فوت به یک هزار و 404 نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۱۷ بیمار کرونایی خراسان جنوبی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها