آمادگی بیش از 2000 نیروی عملیاتی و امدادی هلال احمر خراسان جنوبی در نوروز 1401

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آمادگی دو هزار و 889 نفر نیرو در 41 پایگاه برون شهری، درون شهری و جاده‌ای جمعیت هلال احمر در عملیات امدادی و خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد. دو هزار و 889 نیروی عملیاتی و امدادی هلال احمر

به گزارش “پیام خاوران“، محمدرضا رضایی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور به مدت 20 روز در سه محور امداد و نجات، پویش هلال رحمت و خدمات بشر دوستانه ارائه خدمت می‌کنند اظهار داشت: در محور امداد و نجات با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونا پس از دو سال شاهد افزایش چشمگیر مسافرانی خواهیم بود که از مسیر خراسان جنوبی به دیگر استان‌ها از جمله مشهد سفر می‌کنند.

وی افزود: از اکیپ‌های فعال پست‌های نوروزی 25 پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار هستند که با 11 مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در مجموع 41 پایگاه در این مدت فعالیت خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خدماتی از قبیل پویش ملی بهرفت، عکس و فیلم کوتاه بشردوستی، فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، مسابقه فرهنگی، خدمات زیست‌محیطی، خدمات فرهنگی، ویژه برنامه‌های مناسبتی و نیز خدمات اکیپ‌های سحاب به مسافران ارائه می‌شود گفت: رزمایش طرح ترافیکی نوروز 1401 نیز امروز با حضور و مشارکت دستگاه‌های مختلف در محل قرارگاه پلیس راه استان برگزار شد.

رضایی افزود: با توجه به اهمیت محیط زیست در طرح نوروزی هلال احمر خدمات زیست‌محیطی نیز مورد توجه قرار گرفته و اکیپ سحاب با دوچرخه برای آگاه‌سازی و خدمات امدادی و ایمنی در مناطق پرخطر فعالیت خواهد داشت که هدف اصلی از اجرای این طرح ارتقای سلامت، همدلی و تامین نشاط اجتماعی است.

وی گفت: در راستای خدمات بشردوستانه به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرح پویش هلال احمر راه‌اندازی شده که در این طرح یک هزار و 600 بسته معیشتی به ارزش 800 میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند و بیماران خاص و صعب‌العلاج توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید   تصادف مرگبار پراید با تریلی در طبس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در محور امداد و نجات با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونا پس از 2 سال شاهد افزایش چشمگیر مسافرانی خواهیم بود که از مسیر خراسان جنوبی به سایر استان‌ها از جمله مشهد مقدس سفر می‌کنند گفت: پایگاه‌هایی نیز با عنوان سفیران ایمنی و نشاط اجتماعی در این مدت راه‌اندازی می‌شود که خدمات بشردوستانه برای پیشگیری از خطر تصادف در اولویت این پایگاه‌هاست.

وی افزود: فضای دوستدار کودک در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند و ضمن سرگرمی برای کودکان زمینه استراحت رانندگان برای مدت کوتاه فراهم خواهد شد.

رضایی بیان کرد: در مجموع دو هزار و 889 نیرو در 41 پایگاه برون شهری، درون شهری و جاده‌ای جمعیت هلال احمر آماده عملیات امدادی و خدمت رسانی نوروزی هستند.

وی اظهار داشت: 954 نفر روز در کمپ‌های ایمنی و‌ سلامت مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرها زمینه آرامش مسافران نوروزی را فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها