بیش از 16 میلیارد تومان از قبوض گاز کوره داران خراسان جنوبی عودت شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از تعدیل صورتحساب گاز مشترکین کوره های آجرپزی در سطح استان خبر داد و گفت: بیش از 16 میلیارد تومان از قبوض گاز کوره داران استان عودت شد.

به گزارش “پیام خاوران“، سید محمود هاشمی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال 1400 تعرفه گاز بهای مشترکان صنعتی تابعی از نرخ خوراک پتروشیمی تعیین شده که نرخ تعرفه کوره‌های آجرپزی از ابتدای امسال بر مبنای 10 درصد نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی محاسبه می‌شد.

وی افزود: بر اساس استفساریه  (ط) تبصره (1) قانون بودجه سال 1400 کوره های آجرپزی از شمول این بند خارج شده و تعرفه آنها از ابتدای سالجاری مطابق تعرفه کسب و خدمات تجاری بازنگری و محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: مطابق ابلاغیه‌ای که در اسفندماه سال جاری از سوی شرکت ملی گاز ایران دریافت شد، گازبهای کوره داران با تعرفه بخش کسب و خدمات تجاری به قیمت یک هزار و 495 ریال در هر مترمکعب مصرف تعیین شد.

وی بیان کرد: در مجموع مبلغ بیش از 16 میلیارد تومان حاصل از تعدیل گازبها از طریق قبوض به کوره داران عودت شد.

هاشمی با اشاره به سیاست شرکت گاز در حمایت از تولید، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 93 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مشکل ۳۰ واحد تولیدی در خراسان‌جنوبی رفع شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها