بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی کمتر از نرمال خواهد بود

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خراسان جنوبی گفت: بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی کمتر از نرمال است.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد نخعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میانگین بارش بلند مدت استان در فصل بهار ۳۰.۲ میلیمتر است گفت: مطابق با جدیدترین پیش بینی فصلی و اقلیمی تا هفته‌ی اول اردیبهشت بارش ها حدود ۱۰ میلیمتر کمتر از شرایط عادی پیش بینی شده است.

وی افزود: از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد در شمال شرق استان ازجمله زیرکوه و درمیان بارش‌ها ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خراسان جنوبی میانگین دمای استان در فصل بهار را  ۲۳ درجه سلسیوس اعلام کرد و گفت: شرایط دمایی تا ۱۴ فروردین عادی است، اما از ۱۵ فروردین تا هفته اول اردیبهشت برای بیرجند، خوسف، سرایان، فردوس و سربیشه حدود ۳تا۶ درجه سلسیوس بالاتر از شرایط عادی و در سایر مناطق یک تا سه درجه سلسیوس بیش از نرمال پیش بینی شده است.

نخعی گفت: از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد دمای هوا تا یک درجه سلسیوس فراتر از شرایط عادی پیش بینی می شود.

وی افزود: میانگین بارش استان از ابتدای سال زراعی( اول مهر۱۴۰۰) تا ۷فروردین ۱۴۰۱ به ۷۰.۴ میلیمتر رسید که نسبت به آمار بلند مدت ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد  و میانگین بارش کشور به ۱۳۷.۳ میلیمتر رسیده که نسبت به بلند مدت ۲۱ درصد کاهش دارد.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین بارش در استان تاکنون درشهرستان قاینات با ۱۰۸.۵ میلیمتر به ثبت رسیده که ۳۷.۴ میلیمتر از میانگین بلند مدت کمتر است.

بیشتر بخوانید   پذیرش 850 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی

نخعی گفت: کمترین بارش هم از شهرستان طبس با ۵۲.۶ میلیمتر گزارش شده که نسبت به شرایط نرمال ۱۵.۷ میلیمتر کمبود بارش دارد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها