در نقاط حادثه‌خیز خراسان جنوبی شرایط برای استراحت مسافران فراهم شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید تمامی امکانات بسیج شوند تا فوتی‌های نوروزی کاهش یابند گفت: برای نقاطی حادثه خیز به گونه‌ای تدبیر شود که با ایجاد کمپ یا نصب چادر، شرایطی برای استراحت مسافران فراهم شود.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت ظهر امروز  در نشست اعضای ستاد خدمات سفر استان، اظهار داشت: اصل کاهش تصادفات و تلفات، تمرکز ما در ستاد اجرایی خدمات سفر استان است و تأکید ما بر برخورد قاطع پلیس با تخلفات حادثه ساز در سطح جاده‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه تمام امکانات و تجهیزات بسیج شوند تا فوتی‌ها کاهش یابند گفت: با توجه به کویری بودن و بعد زیاد مسافت بین شهرستان‌های استان، یکی از مهمترین ضعف‌های استان، کمبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی برای استراحت و توقف مسافران است.

وی تأکید کرد: با رصد وضعیت جاده‌های استان، باید برای نقاطی که بیشترین تعداد تصادفات را داشته به گونه‌ای تدبیر شود که با ایجاد کمپ یا نصب چادر، شرایطی را برای استراحت مسافران و توقف رانندگان فراهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حساسیت و دقت نظر دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر، باید تا پایان تعطیلات نوروزی با جدیت ادامه یابد تا شاهد سفری امن و راحت برای مسافران باشیم گفت: کار تیمی دستگاه‌های اجرایی در راستای جلب رضایت خاطر گردشگران و مسافران، میزبانی شایسته هموطنان و ماندگاری مسافران از مهمترین اهداف این ستاد است.

قناعت به رشد 57 درصدی آمار ترددها در مقایسه با نوروز سال گذشته اشاره کرد و از ورود 3 میلیون و 200 هزار مسافر به محورهای استان خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر به جهت آمار ترددها، رتبه پنجم کشوری را کسب کرده‌ایم و با توجه به پیش بینی حجم سفرها در روزهای آتی، احتمال تغییر این رتبه وجود دارد و باید با تأمین زیرساخت‌ها و امکانات لازم، تمام تلاش‌ها بر این باشد که خراسان جنوبی، فقط محل گذر مسافران نباشد و شاهد اقامت چند روزه و ماندگاری آنها نیز باشیم.

بیشتر بخوانید   برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: تا به امروز در پنج فقره تصادف برون شهری 6 نفر در محورهای خراسان جنوبی جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ رضایی بیان‌کرد: اولین تصادف برخورد یک دستگاه سواری در محور طبس – بشرویه در تاریخ 25 اسفند و تصادف بعدی در تاریخ سوم فروردین در محور بشرویه به سمت عشق آباد بوده که در این تصادف دو نفر فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در تاریخ سوم فروردین ماه نیز یک تصادف منجر به فوت دیگری داشتیم افزود: متأسفانه در تاریخ 6 فروردین تصادف منجر به فوت دیگری داشته‌ایم که این تصادف در یک جاده روستایی بر اثر برخورد یک دستگاه تیبا با موتورسیکلت رخ داده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: یک تصادف نیز صبح امروز نهم فروردین ماه داشته‌ایم که یک هموطن از چابهار به سمت مشهد سفر داشته که در 66 کیلومتری محور نهبندان تصادف کرده و جان خود را از دست داده است.

رضایی با اشاره به اینکه 60 درصد متوفیان غیر بومی و 40 درصد بومی بوده‌اند گفت: مجروحین تصادفات نیز 55 درصد غیر بومی و 45 درصد بومی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 619 خودرویی که دو تخلف حادثه ساز داشته‌اند توقیف کرده و آموزش داده‌ایم گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، صحبت با تلفن همراه از مهمترین علل تصادفات است.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها