برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش پیام خاوران، حجت الاسلام بخشی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح «بصیرت عاشورایی» با حضور ۳۱ مبلغ بومی و غیر بومی در ماه محرم برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) و اجرای نیات واقفین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: هر سال با اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» نقش بقاع متبرکه و امامزادگان در زمینه عزاداری امام حسین (ع) در جامعه احساس می‌شود و امسال نیز بقاع متبرکه آماده عزاداری برای امام حسین (ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله اعزام مبلغین در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۳۱ مبلغ برای حضور در مناطق محروم استان اعلام آمادگی کرده اند.

بخشی پور افزود: از ۳۱ نفر مبلغ ۱۲ نفر اعزامی از قم هستند و ۱۹ نفر از مبلغین خراسان جنوبی هستند که در بقاع متبرکه استان در ماه محرم بحث تبلیغ را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان اوقاف با اجرای این طرح به دنبال تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه برای اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر و اجرای نیات واقفین است.

وی با اشاره به برنامه‌های طرح «بصیرت عاشورایی» گفت: در راستای اجرای این طرح مراسم «احلی من العسل»، شیرخوارگان حسینی، سه ساله‌های حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بخشی پور در خصوص اجرای شب شعر حسینی افزود: برگزاری مراسم شب شعر حسینی با حضور مداحان و شاعران حسینی در مناطق کم خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید   تالاب کجی نمکزار نهبندان نگاه ویژه‌ای می طلبد/ رقابت 10 گروه از هنرمندان کشور در جشنواره مجسمه‌های نمکی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: اجرای نیات واقفین خیراندیش که از اهم برنامه‌ها محسوب می‌شود با توزیع غذای متبرک در هیئات، حسینیه ها، بقاع متبرکه و بیمارستان‌ها و کمک به برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها