۲۳۰ سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در صورت تخصیص کامل اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: احداث ۲۳۰ سازه آبخیزداری استان در صورت تخصیص کامل اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا نصرآبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلاحیه‌هایی در لایحه بودجه اتفاق افتاد که در ردیف‌ها و بخش‌های مشخص و ثابتی برای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری  اعتباراتی تصویب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به اصلاح و تصویب بندهای ذیل تبصره 8 قانون بودجه 1401 اعتبارات خاصی به شکل پایدار جهت اجرای طرح‌های آبخیزداری محقق خواهد شد.

به گفته وی احداث 230 سازه آبخیزداری که مربوط به اعتبارات سال گذشته است در صورت تخصیص کامل اعتبار تا پایان سال مالی 1400 به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: این سازه‌ها با اعتبار 164 میلیارد تومان از محل اعتبارت ملی و استانی و اقدام ملی محدودیت زدایی اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه اقدامات مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای تصویب و توسعه و ارتقای زیرساخت های اصلی تولید و اشتغال (آب،خاک و گیاه ) است، این اداره کل آمادگی کامل دارد که در راستای عملیاتی شدن شعار سال با رویکرد دانش محور جهت ارائه خدمات در حوزه وظیفه‌مندی و حاکمیتی خود همکاری‌ها و اقدامات لازم را به عمل آورد.

نصرآبادی افزود: متقاضیان و تولیدکنندگان می‌توانند از مسیرهای تخصصی مربوطه نسبت به ارائه طرح‌های خود اقدام یا از ظرفیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در بخش محصولات فرعی مرتعی، ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، احاله مدیریت مناطق تحت پوشش اقدام و استفاده کنند.

وی با اشاره به رشد بی‌سابقه اعتبار طرح‌های تملک دارای سرمایه‌ای در سال‌های اخیر به ویژه از ردیف‌های ملی در حوزه آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی نیاز به تقویت سهم اعتبار هزینه‌ای استانی و ایجاد تناسب منطقی در این بخش را از متولیان حوزه برنامه‌ریزی و بودجه استان درخواست کرد.

بیشتر بخوانید   حجم آبگیری سازه ‌های آبخیزداری نهبندان افزایش یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی افزود: کمبود شدید نیروی انسانی از دغدغه های بسیار مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است و ضرورت نظارت دقیق بر اجرای طرح‌ها و همچنین پوشش حفاظتی عرصه‌های بسیار گسترده استان توجه ویژه به امکان جذب و به‌کارگیری نیرو را به هر طریق ممکن روشن می‌سازد.

وی با اشاره به آزمون استخدامی دولت که بیش از 800 نفر سهمیه جذب نیرو برای سازمان منابع طبیعی کشور در آن گنجانده شده یادآور شد: به نظر نمی‌رسد با توجه به تاریخ آزمون و مراحل بعدی آن امسال جذب نیرویی برای این اداره کل داشته باشیم هر چند از نظر نیروی انسانی بسیار کمبود داریم.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها