حجم آبگیری سازه ‌های آبخیزداری نهبندان افزایش یافت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهبندان از افزایش حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

محمدحسین کدخدازاده در گفتگو با خبرنگار پیام خاوران، اظهار داشت: امسال  ۱۷ سازه  آبخیزداری در حوزه های آبخیز گرم تمام ده، شاهکوه ۱، شاهکوه ۲، شاهکوه (نیشکری) و شهری نه در حال اجراست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه اعتبار این سازه‌ها مربوط به سال گذشته است افزود: پروژه گرم تمام ده با اعتبار ۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال به اتمام رسیده و ۵ پروژه در  شاهکوه ۱ با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، به طور میانگین ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی درباره  پروژه گرم تمام ده توضیح داد: حجم آبگیری این پروژه ۶ هزار متر مکعب است و یک منبع آبی و یک آبادی را با ۱۰ خانوار تحت تاثیر قرار می‌دهد، سازه‌های  شاهکوه ۱ نیز با ۴۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری ۴ منبع آبی در ۴ آبادی با جمعیت ۵۵ خانوار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کدخدازاده ادامه داد: در حوزه شاهکوه ۲ نیز ۷ پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در حال مناقصه است که در صورت اتمام ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری خواهد داشت و ۳ منبع آبی در ۳ آبادی با ۱۱۵ خانوار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهبندان گفت: در حوزه شاهکوه (نیشکری)نیز یک سازه بند خاکی و سرریز و یک سازه تثبیت سر ریز ملاتی با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در حال مناقصه است که می‌تواند حجم آبگیری را تا ۱۱۵ هزار مترمکعب افزایش دهد.

کدخدازاده ادامه داد: ۲ سازه  بند خاکی و سرریز با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال در شهری نه برای انعقاد قرارداد آماده شده که با حجم ابگیری ۶۵ هزار متر مکعب می‌تواند ۲ منبع آبی را در ۲ آبادی با جمعیت ۲۰ خانوار را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید   کنترل 200 هزار متر مکعب رسوب با سازه های آبخیزداری خوسف

به گفته ی وی ۳۳۰ سازه آبخیزداری در نهبندان با حجم آبگیری ۱۳ میلیون متر مکعب وجود دارد که بهره‌برداری از این سازه ها حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب به حجم آبگیری افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها