۹۵۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۹۵۰ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام احمد رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مبلغان اعم از روحانیان مستقر، بومی و اعزامی از حوزه‌های علمیه کشور هستند که در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و تفسیر قرآن، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و جهاد تبیین، بیان سیره عملی و فضایل ائمه اطهار(ع)، تبیین جایگاه ولایت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، صله رحم، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، گفتمان دینی، تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات سخنرانی مبلغان خواهد بود.

وی از مردم خراسان جنوبی به ویژه دهیاران روستاها خواست که اگر نیاز به مبلغ در ماه مبارک رمضان دارند، به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه کنند و درخواست خود را ارئه کنند.

رضایی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال در تمام مساجد خراسان جنوبی جلسات جزء خوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برخی مساجد استان در شبانه‌روز سه تا چهار برنامه جزء خوانی قرآن کریم را برای گروه‌های مختلف دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه جزء خوانی قرآن کریم در مساجد برگزار نشده و یا به صورت خیلی محدود برگزار شده است.

رضایی با تاکید بر اینکه فرصت پیش آمده را مردم مغتنم بشمارند و در جلسات جزء خوانی خانگی، مساجد و هیات مذهبی شرکت کنند، بیان کرد: مردم می‌توانند جلسات جزء خوانی قرآن کریم خانگی خود را در صورت محدودیت به هیات مذهبی منتقل کنند.

بیشتر بخوانید   تجهیز بیش از ۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری

وی ادامه داد: در محافل قرآنی علاوه بر قرائت قرآن به بیان احکام، تفسیر و ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی هم پرداخته خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از مردم خواست برای شرکت در تمام محافل مذهبی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند تا خاطره تلخی در خصوص ویروس کرونا رقم نخورد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها