دانشجویان برای حضور در کلاس‌های درس باید دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند

سرپرست دانشگاه بیرجند با بیان اینکه از ۱۴ فروردین ماه شاهد بازگشایی دانشگاه‌های استان هستیم گفت: دانشجویان برای حضور در کلاس درس باید دو دوز واکسن و دانشجویان خوابگاهی باید سه دوز واکسن کرونا دریافت کنند.

به گزارش “پیام خاوران“، احمد لامعی سرپرست دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روز گذشته شاهد بازگشایی دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی بودیم که در گام نخست دانشجویان تحصیلات تکمیلی که مشغول به انجام پایان نامه هستند با رعایت پروتکل‌ها کار را خود آغاز کردند.

وی با بیان اینکه از روز ۱۴ تکمیل نکرده‌اند و این موضوع یکی از دغدغه‌های ما است گفت: دانشجویانی که برای آموزش به دانشگاه می‌آیند باید دو دوز واکسن خود را تکمیل کرده باشند و دانشجویانی که متقاضی خوابگاه هستند باید سه دوز واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

سرپرست دانشگاه بیرجند افزود: دانشجویان متقاضی خوابگاه باید به سایت دانشگاه مراجعه کنند و به تدریج شاهد حضور دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی خواهیم بود.

۹۰ درصد دانش اموزان استان دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

محمدعلی واقعی نیز با بیان اینکه بیش از ۱۸۳ هزار دانش آموز دختر و پسر استان از روز چهاردهم فروردین ماه در کلاس‌های درس حاضر شدند اظهار داشت: اطلاع رسانی‌ها از طریق شبکه شاد تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰تا ۹۰ درصد از دانش آموزان دوز اول ودوم واکسن کرونا را دریافت کردند افزود: معتقدیم هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل باز بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نزدیک به ۳ سال تحصیلی است که خدمات آموزشی تربیتی به دانش اموزان متاثر از کرونا بوده که از روز گذشته به دوران قبل از کرونا بازگشته است.

واقعی عنوان کرد: ۱۸۳ هزار دانش‌آموز استان پس از ۲ سال تحصیل با روش‌های مختلف حضوری و غیرحضوری از امروز در ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مشغول به تحصیل شدند.

بیشتر بخوانید   كشف بیش از 149 كيلو ترياك و حشيش از قاچاقچيان مواد مخدر

وی افزود: دانش‌آموزانی که دچار بیماری زمینه‌ای و یا درگیر کرونا هستند باید هماهنگی لازم را برای ثبت در سامانه با مدیران مدارس انجام دهند چرا که آموزش به صورت کامل از این پس به صورت حضوری خواهد بود و سامانه شاد نقش مکمل و فوق برنامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تعطیلی آموزش حضوری نه تنها منجر به افت یادگیری دانش آموزان شده، بلکه باعث شده تا دانش آموزان از جهات عاطفی و تربیتی هم آسیب ببینند. غیرحضوری شدن کلاس‌های درس، باعث شد کودکان از جنبه‌های اجتماعی حضور در مدرسه محروم شده و در کنار افت یادگیری، آسیب‌های روحی روانی بسیاری را تجربه کنند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها