لزوم فرهنگ‌سازی برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: باید برای کم شدن حوادث بویژه تلفات جاده‌ای اقدام مؤثری انجام و فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش “پیام خاوران“، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در دیدار فرمانده انتظامی استان با تبریک فرا رسیدن ماه پرفیض رمضان کار پلیس و نیروی انتظامی را از برنامه‌ها و فرائض دینی برشمرد و گفت:امروز نیروی انتظامی با قدرت و اقتدار و با مسئولیت‌های مختلف در جای‌جای کشور تلاش می‌کند.

آیت‌الله عبادی گفت:  حفظ جان، مال و فرهنگ مردم که در برنامه کاری نیروی انتظامی است دارای ارزش حیاتی است.

وی گفت: حوادثی که در جاده‌ها و شهر‌ها اتفاق می‌افتد بخشی از آن مربوط به پلیس است که کار خود را انجام می‌دهند؛ بخشی مربوط به راه هاست و بخش دیگر مربوط به رانندگان است که همه این‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند و حوادث اتفاق می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: باید برای کم شدن حوادث بویژه تلفات جاده‌ای اقدام مؤثری انجام و فرهنگ‌سازی انجام شود و این فرهنگ‌سازی باید از خانواده‌ها ، مدارس ، جامعه و تریبون‌های مختلف انجام شود که در این راستا باید طرحی جامع باشد و وظیفه مسئولان فرهنگی است که در این راه برنامه‌ریزی کنند.

در ابتدای این دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در سال گذشته و سال جدید ارائه کرد و گفت:در چند روز سال جدید ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف‌ شد و این در حالی است که در سال قبل کشفیات مواد مخدر ۷۴ تن بوده‌است.

سردار فرشید با اشاره به افزایش ۵۱ درصدی تردد تعطیلات نوروزی امسال تعداد فوتی‌های حوادث این ایام را ۸ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد فوتی ها درمقایسه با سال قبل کاهش داشته‌است.

بیشتر بخوانید   جامعه نیازمندسردارسلیمانی‌هادرجبهه حقوقی،فرهنگی،اقتصادی است

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها