اختصاص بیش از ۸۰ میلیارد قیر به خراسان جنوبی/صدور ۷۵ هزار جلد سند مسکونی در استان

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از اختصاص بیش از ۸۰ میلیارد قیر به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: برای ۱۵۰ روستای استان آسفالت انجام می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، قاسم تنها صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: بنیاد مسکن با هدف تامین مسکن اقشار محروم و بازسازی مناطق جنگ زده در دفاع مقدس شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن و انجام طرح‌های مسکن از اهداف بنیاد مسکن است گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش از  ۸۸ هزار و ۹۳۵ واحد مسکونی در روستاهای استان داشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه شاخص مقاوم سازی در استان به ۵۳ درصد رسیده که میانگین شاخص کشوری ۵۲ درصد است افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ واحد به بانک‌ها معرفی شده و تسهیلات دریافت کردند.

تنها تصریح کرد: در سه سال اخیر طرح مسکن محرومان انجام شده که تعداد ۱۱ هزار واحد مسکن با توجه به تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه آغاز شد و تاکنون ۹ هزار و ۶۴۵ واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال اتمام است.

وی ادامه داد: در اواسط اسفندماه سال گذشته و با توجه به تفاهم نامه انجام شده ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور پیش‌بینی شده که یک هزار واحد به خراسان جنوبی واگذار شده و در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر این واحدها به سرانجام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه از فعالیت‌های دیگر بنیاد مسکن نیز بحث تهیه طرح هادی برای روستاها است خاطرنشان کرد: در استان ۹۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که از این تعداد تمام روستاها نقشه طرح هادی آن تهیه شده و تاکنون ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانوار نقشه طرح هادی آن انجام شده و ۱۶۷ روستا نیز طرح آن بازنگری شده است.

بیشتر بخوانید   دیدار مسئول سازمان فضای مجازی سراج با نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌جنوبی

تنها اظهار کرد: تاکنون طرح هادی ۶۰۸ روستا با هزینه ۲۰۴ میلیارد تومان اجرا شده و سال گذشته ۱۳۸ روستا برای اجرای طرح هادی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اعتبارات ملی و استانی بنیاد مسکن در سال گذشته بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان بوده و بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ قیر رایگان به استان اختصاص دادند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: سهمیه اولیه قیر استان ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده اما با پیگیری‌های مسئولان ۴۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص پیدا کرده و برای ۱۵۰ روستای استان آسفالت انجام می‌شود.

تنها افزود: بهسازی بافت‌های با ارزش و روستاهای هدف گردشگری در پنج روستا با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل استان ۵ هزار هکتار زمین تامین شده که به بیش از ۲۶ هزار و ۹۵۴ خانوار واگذار شده است بیان کرد: از ابتدای برنامه سوم توسعه تاکنون برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز ۷۵ هزار و ۳۴۰ جلد سند صادر شده که در سال گذشته فقط ۳ هزار و ۵۴۹ جلد سند روستایی و شهری صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: رسمیت بخشیدن به مالکیت زمین، ساماندهی نظام مالکیت، افزایش ارزش حقوقی املاک و تثبیت مالکیت از جمله اهداف صدور اسناد است.

تنها گفت: در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که بیش از  ۱۹ هزار نفر حائز شرایط اولیه بودند و بیش از ۷ هزار نفر تایید نهایی شدند.

بیشتر بخوانید   تیم دیپلماسی کشور ناراحتی و عظمت مردم ایران را به اروپایی ها نشان دهد

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها