کلاهبردار میلیاردی با ترفند ثبت ‌نام خودرو در خراسان جنوبی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فرد کلاهبرداری خبر داد که با ترفند ثبت‌ نام خودرو مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از شهروندی کلاهبرداری کرده بود. 

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ قدرت الوانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد مدتی پیش در فضای مجازی با فردی ناشناس که خود را از افراد معتبر در این زمینه معرفی کرده بود آشنا شده که با ترفندهای زیرکانه وی را فریب داده و مبلغ  ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال  از این خانم کلاهبرداری کرده است.

وی بیان کرد: شاکیه در ادامه اظهارات خود عنوان کرد پس از گذشت مدتی از آشنایی، فرد کلاهبردار مدارک اینجانب را اخذ و پس از دریافت پیامک رمز پویا مبنی بر خرید خودرویی به مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال، رمز مربوطه را در اختیار وی قرار دادم که با ارسال رسید خرید از شرکت مربوطه به اینجانب اعلام کرد  موفق به ثبت‌نام یک دستگاه خودرو شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان جنوبی افزود: شاکیه پس از گذشت چند روز از زمان ثبت نام برای پیگیری موضوع و آگاهی از زمان تحویل خودرو به نمایندگی شرکت مربوطه مراجعه می‌کند که مشخص می‌شود هیچگونه ثبت‌ نامی با مشخصات هویتی وی صورت نپذیرفته، اما وجه مربوطه ازحساب بانکی‌ نامبرده کسر شده است.

الوانی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم مشخص و با هماهنگی مرجع قضائی این مجرم سایبری در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرشد.

 وی گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا ارتباط خود با این پرونده را انکار و با بیان مطالب کذب سعی در گمراه کردن روند پرونده داشت که با مشاهده ادله توسط کارشناسان پلیس فتا لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود عنوان کرد ثبت‌نام خودرو را با اطلاعات بانکی شاکی برای یکی از اقوام خود انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که اگر خودروی مذکور را به صورت حواله بفروشم سود بیشتری خواهم کرد پس رسید جعلی (فتوشاپی) خرید یک دستگاه خودروی فدلیتی پرایم با مشخصات وی را برایش ارسال کردم تا مطمئن شود ثبت نام به طور موفقیت آمیز برایش انجام شده است.

بیشتر بخوانید   اجرای پویش اهدای خون «مهر سرخ» از ابتدای ماه رمضان در خراسان جنوبی

این مقام انتظامی یادآور شد: متهم در  اظهاراتش بیان کرد  شاکیه بعد از گذشت چند روز از ثبت ‎نام با اینجانب تماس گرفت که طی مراجعه به نمایندگی مربوطه مشخص شده هیچگونه ثبت‌نامی با مشخصاتش صورت نپذیرفته که اعلام بی‌اطلاعی کردم و از دوستم خواستم طی تماس تلفنی با شاکی خود را نماینده گروه خودرویی بهمن موتور معرفی و به ایشان اعلام کند که ثبت نام شما در حال بررسی است.

رئیس‌ پلیس‌ فتای استان‌ خراسان‌ جنوبی‌ خاطرنشان کرد: شهروندان و کاربران در این گونه موارد باید با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز از نحوه ثبت نام و طرح‌های جدید و همچنین آدرس صحیح اینترنتی نمایندگی‌های مجاز فروش محصولات خودرویی اقدام تا از درست بودن آدرس و سایت اطمینان حاصل کرده  و هیچگاه به تبلیغات فریبنده و اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها