آیین بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر در بشرویه برگزار می شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:آیین بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر باعنوان “فرهنگ پژوهان” در 15 و 16 اردیبهشت ماه  در شهرستان بشرویه برگزار می شود.

به گزارش “ پیام خاوران “  محمود رمضانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مراسم با حضور صاحب نظران، فرهیختگان، علاقه مندان و جمعی از شاگردان استاد و مولوی پژوهانی از برخی مناطق کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 15 برنامه جانبی در انی آیین اجرا می شود افزود:مدعوینی از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، گلستان، یزد، شیراز ،آذربایجان غربی و تهران در این مراسم حضور خواهند داشت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد:این بزرگداشت از سلسله برنامه های همایش بین المللی استاد بدیع الزمان فروزانفر است که برای برگزاری آن در سال آینده برنامه ریزی شده است.

رمضانی برگزار کنندگان این مراسم را استانداری خراسان جنوبی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، هیئت امنای استاد بدیع الزمان فروزان فر، تولیت شمس (از استان آذربایجان غربی) و کرسی مولوی پژوهی کشور معرفی  کرد وگفت: برخی دستگاه های اجرایی مرتبط، شرکت ها و موسسات خصوصی نیز در برگزاری این بزرگداشت مشارکت  می کنند.

«جلیل بُشرویه‌ای» ملقب به بدیع‌الزمان فروزانفر (زادهٔ 14 شهریور 1276 در بُشرویه – درگذشتهٔ 16 اردیبهشت 1349 در تهران)؛ ادیب، نویسنده، مترجم، سراینده و پژوهشگر ادبی ایرانی و مدرس دانشگاه برجسته در زمینه زبان و ادبیات فارسی و یکی از مولوی‌پژوهان بزرگ امروزی بود و در این زمینه آثار ارزشمند گوناگونی را نگاشت. فروزانفر همچنین سال‌ها استاد کرسی‌دار ادبیات فارسی در دانشگاه تهران و نیز از کارمندان فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.

نام ابتدایی بدیع‌الزمان فروزانفر در دورهٔ جوانی‌اش محمدحسین بشرویه‌ای  نیز میخوانند بود که بعدها خود را جلیل ضیاء بشرویه‌ای، بعدتر جلیل فروزانفر و عاقبت بدیع‌الزمان فروزانفر نام نهاد. تخلص شعری وی ابتدا ضیا بود و سپس ترجمهٔ همان را، که فروزانفر است، برگزید. او لقبِ «بدیع‌الزمان» را در سال 1298 خورشیدی، به ‌سبب سرودن قصیده‌ای در وصف بهار، از احمد قوام (قوام‌السلطنه) والی خراسان، دریافت کرد.

بیشتر بخوانید   استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی در خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها