برخورداری بیش از ۳۹۸ هزار نفر در خراسان جنوبی از خدمات بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۹۸ هزار و ۱۴۷ نفر در حال حاضر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۶۰۱ نفر بیمه شده اصلی و ۲۵ هزار و ۷۶۷ نفر مستمری بگیر هستند.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین فراتی ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف  در مجلس شورای اسلامی از حذف کامل دفترچه‌های درمانی و غیر حضوری شدن برخی از خدمات ارائه شده به بیمه شدگان و کارفرمایان خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر ۴۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و علاوه بر واحد ستادی استان  ۹ شعبه اصلی و ۶ شعبه اقماری دائم و ۲ شعبه اقماری غیر دائم و  ۳ کارگزاری رسمی  نیز در حال فعالیت هستند‌.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۹۸ هزار و ۱۴۷ نفر که ۴۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود در حال حاضر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۶۰۱ نفر بیمه شده اصلی و ۲۵ هزار و ۷۶۷ نفر مستمری بگیر هستند.

فراتی ادامه داد:  ۸۸ هزار و ۶۱۰ نفر بیمه شده اجباری، ۱۲ هزار و ۷۰۶ نفر بیمه حرف و مشاغل آزاد، ۳ هزار و ۲۳ نفر بافنده، و هزار و ۲۸۵ نفر بیمه شده توافقی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا برخی از خدمات ارائه شده به بیمه شدگان و مستمری بگیران و کارفرمایان به صورت کاملا غیر حضوری در استان انجام می‌شود تصریح کرد: با ارائه خدمات به صورت غیر حضوری مراجعات مردم به شعب کاهش یافته و موجب سرعت در ارائه خدمات نیز شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست که در آستانه هفته کار و کارگر برگزار شد تاکید کرد: سرمایه اصلی جمهوری اسلامی مردم هستند و بزرگ ترین برنامه نظام افزایش اعتماد مردم به نظام است.

بیشتر بخوانید   155 مورد ملاقات مردمی در شرکت گاز استان خراسان جنوبی برگزار شد

حسین خسروی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم سمت و سوی خدمات درمانی به سمت کارگران و مناطق محروم شمال شهر بیرجند باشد چرا که در حال حاضر تراکم مراکز درمانی در جنوب شهر بیرجند است و باید با توجه بیشتر به شمال شهر بیرجند عدالت در توزیع خدمات برقرار شود.

وی با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است افزود: تولید و اشتغال آفرینی باید رونق پیدا کند و در این زمینه نباید منتظر ابلاغ برنامه‌ها از مرکز باشیم بلکه باید کارها را در استان خودمان شروع کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها