استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:اعلام آمادگی برای ایجاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی

 استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی لازم برای راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان را داریم و از تحقق این برنامه حمایت می‌کنیم.

به گزارش” پیام خاوران “ به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار هیات ارزیابی وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: به جهت اهمیت موضوع با راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد استان موافقیم و کمک می‌کنیم تا این موضوع محقق شود.

وی اظهار امیدواری کرد که راه‌اندازی این رشته بتواند بخشی از نیاز استان به‌ویژه در تامین پزشک عمومی را برطرف کند.

استاندار خراسان جنوبی با تشریح ظرفیت‌های استان گفت: خراسان جنوبی با وجود ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و معدنی، از حیث شاخص‌های اقتصادی در مقایسه با دیگر استان‌ها، رتبه‌های پایین‌تری دارد و استانی کم‌برخوردار محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: در مقابل ضعفی که در حوزه‌های اقتصادی داریم، خراسان جنوبی از نظر نیروی انسانی مستعد شرایط بسیار مطلوبی دارد.

قناعت با اشاره به وجود پزشکان صاحب‌نام و مجرب استان ادامه داد: دانشگاه بیرجند از دانشگاه‌های معروف و باسابقه کشور است و همین شرایط را در دانشگاه صنعتی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی هم داریم.

وی گفت: وجود پدران علم در خراسان جنوبی نشأت گرفته از همین ظرفیت‌های علمی ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۱۷ بیمارستان استان ۱۴ مورد دولتی است تصریح کرد: علیرغم ضعف‌هایی که در این زمینه در برخی شهرستان‌ها داریم، بیمارستان‌های مرکز استان صاحب‌نام، با قدمت و با پزشکانی مجرب و متبحر هستند.

وی از همجواری استان با کشور افغانستان گفت و خاطرنشان کرد: به جهت این همجواری ۶۰۰ دانشجوی افغان در دانشگاه‌های استان داریم و راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، این آمار را به شکل گسترده‌ای افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید   تکمیل رصدگاه کویر سه قلعه نیازمند ۷ میلیارد ریال اعتبار است

قناعت گفت: راه‌اندازی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی به‌ویژه از کشورهای افغانستان و پاکستان خواهد بود.

وی افزود: به جهت ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، در جذب دانشجو برای این رشته مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی به درخواست دانشگاه آزاد مبنی بر راه‌اندازی یک باب بیمارستان اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین زمین برای این بیمارستان مشکلی نداریم و دستگاه‌ها و دانشگاه‌های دولتی هم به شکل‌گیری این ظرفیت کمک خواهند کرد.

وی از پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای به منظور ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولت در راستای تاسیس رشته پزشکی هم استقبال کرد و گفت: این کمیته می‌تواند روند اجرای کار را شتاب ببخشد.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها