مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و جمعی از مسئولان استان، میثم پیشدادیان به عنوان مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش “پیام خاوران“، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اظهار داشت: وضعیت ذخیره‌سازی گندم در سطح استان نسبتاً مطلوب اما در نوسان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه استان، تعداد سیلوهای ذخیره گندم و کالاهای اساسی موجود، محدود است و نیاز به افزایش ظرفیت داریم.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی، استانی مرزی است و تنها حمل و نقل جاده‌ای را دارد باید ظرفیت ذخیره‌سازی کالا افزایش یابد تا در صورت بروز مشکل در حوزه کالاهای استراتژیک دچار چالش نشویم.

طالبی ادامه داد: فاصله برخی شهرستان‌ها تا مرکز استان ۳۰۰ کیلومتر است در حالی که تمامی شهرها دارای سیلوی ذخیره کالا نیستند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در جامعه درگیر یک‌ جنگ تمام عیار ترکیبی هستیم که یکی از مؤلفه‌های آن، جنگ اقتصادی است و دشمن امنیت غذایی مردم را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از امنیت غذایی در حوزه گندم و محصولات آن تعریف شده اظهار داشت: گندم از محصولات استراتژیک دنیاست و همه کشورها به دنبال خود اکتفایی در تولید این محصول هستند.

طالبی افزود: برای رسیدن به خودکفایی در این محصول در کشور و به ویژه خراسان‌جنوبی باید به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از کود و بذر مناسب و ارتقاء سطح زیر کشت رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با همتی که از مجموعه جهاد کشاورزی استان سراغ داریم امیدواریم در آینده‌های نزدیک به این خواسته جامه عمل بپوشانیم.

بیشتر بخوانید   مراسم روز درختکاری در خراسان جنوبی برگزار شد

در پایان این مراسم از تلاش های پنج ساله مجید اسداللهی مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی قدردانی و میثم پیشدادیان به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها