مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و جمعی از مسئولان استان، میثم پیشدادیان به عنوان مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش “پیام خاوران“، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اظهار داشت: وضعیت ذخیره‌سازی گندم در سطح استان نسبتاً مطلوب اما در نوسان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه استان، تعداد سیلوهای ذخیره گندم و کالاهای اساسی موجود، محدود است و نیاز به افزایش ظرفیت داریم.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی، استانی مرزی است و تنها حمل و نقل جاده‌ای را دارد باید ظرفیت ذخیره‌سازی کالا افزایش یابد تا در صورت بروز مشکل در حوزه کالاهای استراتژیک دچار چالش نشویم.

طالبی ادامه داد: فاصله برخی شهرستان‌ها تا مرکز استان ۳۰۰ کیلومتر است در حالی که تمامی شهرها دارای سیلوی ذخیره کالا نیستند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در جامعه درگیر یک‌ جنگ تمام عیار ترکیبی هستیم که یکی از مؤلفه‌های آن، جنگ اقتصادی است و دشمن امنیت غذایی مردم را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از امنیت غذایی در حوزه گندم و محصولات آن تعریف شده اظهار داشت: گندم از محصولات استراتژیک دنیاست و همه کشورها به دنبال خود اکتفایی در تولید این محصول هستند.

طالبی افزود: برای رسیدن به خودکفایی در این محصول در کشور و به ویژه خراسان‌جنوبی باید به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از کود و بذر مناسب و ارتقاء سطح زیر کشت رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با همتی که از مجموعه جهاد کشاورزی استان سراغ داریم امیدواریم در آینده‌های نزدیک به این خواسته جامه عمل بپوشانیم.

بیشتر بخوانید   لغزندگی جاده های خراسان جنوبی/ رانندگان با احتیاط رانندگی کنند

در پایان این مراسم از تلاش های پنج ساله مجید اسداللهی مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی قدردانی و میثم پیشدادیان به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها