۳۶۰ مدرسه خراسان جنوبی نیازمند بازسازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سه هزار مدرسه در استان وجود داشته که ۱۲ درصد این مدارس معادل ۳۶۰ آموزشگاه نیازمند تخریب کامل و بازسازی است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمود چاوشان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در خراسان جنوبی، ۶.۵۵ مترمربع است، گفت: این میزان حدود دو متر کمتر از استاندارد تعریف شده در کشور است.

وی از وجود سه هزار مدرسه در استان خبر داد و افزود: ۱۲ درصد این مدارس معادل ۳۶۰ آموزشگاه نیازمند تخریب کامل و بازسازی است.

چاوشان ادامه داد: ۵۹ درصد مدارس خراسان جنوبی معادل حدود هزار و ۸۰۰ مدرسه، نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین ۴۷ درصد مدارس استان معادل هزار و ۴۰۰ آموزشگاه نیازمند مقاوم سازی است.

وی با بیان اینکه بیشترین مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی خراسان جنوبی مربوط به شهرستان فردوس، گفت: در مجموع ۲۰ درصد کلاس‌های درس این شهرستان فرسوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خواستار مشارکت مردم و خیرین در بازسازی مدارس فرسوده شد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت «آجر به آجر» کمک‌های خرد خود را در قالب پویش‌های مختلف برای مدرسه سازی واریز کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   زعفران؛ ادویه‌ای ۲۵۰۰ ساله که پای سفره ایرانیان است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها