شهرستان‌های قرمز کرونایی در خراسان جنوبی افزایش یافت

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی از افزایش شهرستان‌های قرمز کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی در خراسان جنوبی به ۵ شهرستان افزایش یافته است.

غلامرضا شریف‌زاده عنوان کرد: بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۵ شهرستان بیرجند، درمیان، سربیشه، فردوس و نهبندان در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار گرفتند.

وی افزود: شهرستان‌های بشرویه، زیرکوه، سرایان و قائنات نیز در وضعیت نارنجی کرونا(پرخطر) قرار دارند و تنها شهرستان با وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) در خراسان جنوبی، شهرستان طبس است و شهرستان خوسف در وضعیت آبی(عادی) قرار دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: در کنار موج هفتم کرونا، سویه واکسن گریزی هم در استان شایع شده است.

وی افزود: تنها حدود یک درصد از مردم خراسان جنوبی از واکسن دُز چهارم کرونا استقبال کردند که این آمار کم، کرونا را هر روز قوی‌تر می‌کند.

شریف زاده عنوان کرد: تزریق دُزهای یادآور واکسن کرونا و استفاده از ماسک دو عامل مهم و کلیدی در پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۱۱۸ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۵۱ بیمار جدید شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: در حال حاضر ۶۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۳ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته یک نفر دیگر در استان براثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به یک هزار و ۴۷۶ نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید   زعفرانکاران برای فروش محصولشان دست نگه دارند

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۵۸۸ هزار و ۰۲۸ نفر واکسن نوبت اول، ۵۳۲ هزار و ۵۵۱ نفر واکسن نوبت دوم، ۲۲۴ هزار و  ۴۵۳ نفر واکسن نوبت سوم و ۹ هزار و ۵۴۵ نفر واکسن نوبت چهارم را دریافت کردند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها