اختصاص۹۹ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای راه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور برای راههای خراسان جنوبی ۹۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش “پیام خاوران“، اسداله جلال زاده صبح امروز در بازدید از راه های استان با اشاره به تصویب ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه‌های روستایی در  سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: از این مقدار ۴۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۲۰۰ میلیارد تومان قیر توسط وزارت راه و شهرسازی تا سال ۱۴۰۳ مصوب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: تاکنون از این اعتبار، ۸۹ میلیارد تومان (یعنی ۱۵ درصد اعتبارات مصوب) به این اداره کل ابلاغ شده  که از محل آن، راه پنج روستای استان به طول ۲۲ کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل شده و  مورد استفاده مردم  قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین از محل اعتبارات سفر استانی، ۴۴ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و هدف‌گذاری این است که تا پایان سال ۱۴۰۵ همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت برخوردار شوند.

جلال‌زاده با بیان اینکه طول راه‌های استان ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این میزان ۷۶۸ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی، سه هزار و ۳۴۷ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است گفت: طول راه‌های روستایی آسفالت استان پنج هزار و ۸۹۸ کیلومتر با شاخص طولی ۵۱ درصد است که در صورت آسفالت کل ۴۶۰ کیلومتر راه روستایی خاکی استان، شاخص طولی به ۵۵ درصد یعنی به شاخص میانگین کشوری می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی همچنین به تصویب ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان در سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، ۲۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی و ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع مالی استانی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مصوب شده است.

بیشتر بخوانید   به زودی خانه فرهنگ در خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد

جلال زاده گفت: تاکنون از این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان (یعنی ۲۰ درصد اعتبارات) از محل منابع ملی به این اداره کل ابلاغ که از محل آن، رفع ۲ نقطه حادثه‌خیز، تبدیل یک آبنما به پل در محور سرایان – بیرجند و تعریض ۱۲ دستگاه پل در سطح محور‌های مواصلاتی استان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه در خراسان جنوبی ۳۱ نقطه حادثه‌خیز مصوب وجود دارد گفت: از این تعداد تاکنون ۱۳ مورد رفع شده و ۶ مورد در دست اجراست و ۴۹ نقطه پرتصادف نیز در استان احصا و برای تصویب به تهران ارسال شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: رئیس جمهور ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی به خراسان جنوبی سفر کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند نیز در این بازدید از اجرای عملیات ریزش برداری ، تسطیح شانه خاکی راه در محور روستایی بهدان _حسن آباد به طول ۷ کیلومتر خبرداد.

علی اکبر پیشاوری، گفت: عملیات ریزش برداری ، تسطیح شانه خاکی راه ، لایروبی و پاکسازی قنوها و آبروها در محور روستایی بهدان _حسن آباد به طول 7 کیلومتر و با اعتبار 7.5 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات نگهداری و بهسازی راههای روستایی شهرستان و به صورت امانی تامین اعتبار شده است.

وی افزود: این عملیات با هدف کاهش سوانح جاده‌ای وخسارت های جانی و مالی ناشی از آن و همچنین جهت جلوگیری از نفوذ آب به بستر راه و هدایت آبهای سطحی به آبروها و پلها در فصل زمستان بوده ‌است.

بیشتر بخوانید   بهترین ارتباط بین بخش دولتی و خصوصی خراسان جنوبی وجود دارد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند ادامه داد: دراثر بارندگیهای سال گذشته، شانه راه و حتی قسمتی از آسفالت کناره راه تخریب شده بود که با احداث دیوار ساحلی این مشکل نیز تا حدودی مرتفع شد.

وی اضافه کرد : همچنین بر حسب اولویت و ترافیک محورها بحث ایمن سازی دیگر راههای ارتباطی شهرستان با جدیّت توسط این اداره در حال پیگیری است.

پیشاوری یادآور شد: درهمین راستا از ابتدای سال جاری این اداره نسبت به تسطیح راهها ، رفع انسداد پل ها، رفع آبردگیها ، بازگشایی قنوها و ریزش برداری در سطح راههای حوزه استحفاظی اقدام کرده که هم اکنون نیز توسط ماشین آلات راهداری این اداره در محوربیرجند _قاین با هدف راهداری محوری در دست اقدام است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها