به زودی خانه فرهنگ در خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: به زودی خانه فرهنگ در خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی فرخنده در مراسم روز خبرنگار اظهار داشت: یکی از مواردی که یکسال بر زمین مانده بوده برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعاتی شرق کشور به دلیل کمبود اعتبار بوده که با همکاری دستگاه‌ها این جشنواره را برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای، پروژه خانه مطبوعات بود که علیرغم کمبود اعتبارات بخشی از تجهیزات برای آن تهیه شد و خوشبختانه به بهره‌برداری برسد و امیدواریم جلسات تخصصی رسانه‌ها در این ساختمان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از گلایه‌های رسانه‌های استان این بوده که لیست فعالان رسانه‌ای درست نبوده بنابراین این پایش و رتبه بندی انجام شد و امروز در سامانه رسانه جامع کشور به ۱۰۶ نفر فعال رسانه‌ای دارای کد در استان رسیده‌ایم.

فرخنده با بیان اینکه از محل اعتبارات تبصره ۱۴ اختیاراتی سال گذشته به فرهنگ و ارشاد داده شد و مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای جوانی جمعیت به رسانه‌ها تزریق شد اظهار داشت: سال گذشته به ۵۰ نفر از اهالی رسانه استان کمک هزینه کربلا داده شد و علاوه بر آن ۲۰ فقره وام ۲۰ میلیون تومانی نیز به رسانه‌ها به قید قرعه داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: از سال گذشته هشت رسانه و ۴۰ سرپرستی روزنامه ملی به استان اضافه شد.

فرخنده با اشاره به اینکه با همت هنرمندان سال گذشته محفل اهالی هنر در استان برگزار شد اظهار داشت: از درخواست‌های خبرنگاران نامگذاری میدانی به نام خبرنگار بود که این پیشنهاد به شهرداری ارائه شده و پیگیر این موضوع هستیم.

بیشتر بخوانید   ۴۵۰ اثر از خراسان جنوبی به جشنواره تجسم هنر فجر ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: از دیگر دغدغه‌های اهالی رسانه استان، تامین مسکن بوده که در راستای جلساتی با معاون عمرانی استاندار و دیگر مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار شده و سه تن از فعالان رسانه‌ای استان به عنوان نماینده جامعه رسانه‌ای استان انتخاب تا این دغدغه خبرنگاران را پیگیری کنند.

فرخنده ادامه داد: دادن زمین و یا مسکن رایگان منع قانونی دارد اما تاکنون اتفاق خوبی که افتاد زمین‌های اختصاصی به روش مسکن ملی برای خبرنگاران مشخص شده و افراد واجد شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی شهرک رسانه‌ای از دیگر پیشنهادات رسانه‌ها بوده است، تصریح کرد: ایجاد این شهرک منع قانونی داشته ولی می‌توانیم زمینی با کاربری فرهنگی اختصاص دهیم که طرح مجتمع فرهنگی داشته باشد و بعد به صورت مزایده‌ای و با قیمت مشخص به رسانه‌ها داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بسته اینترنت رایگان مانند سال‌های گذشته برای خبرنگارانی که در سامانه جامع رسانه‌های کشور تایید شده‌اند فعال می‌شود.

فرخنده اظهار داشت: جذب اعتبارات تملک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته در طی ۱۵ سال قبل بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار کسب رتبه ارتقا از سه به دو برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: به زودی خانه فرهنگ استان نیز در خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد.

در این مراسم پوستر جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور معتمدنژاد با مشارکت ۳۱ استان رونمایی شد. همچنین از رسانه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت، عفاف و حجاب و توسعه استان تجلیل شد و به تعدادی از خبرنگاران به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

بیشتر بخوانید   رشد ۱۲۸ درصدی آثار ارسالی به دومین جشنواره مهر سینمای ایران در خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها