وزیر آموزش و پرورش:معلمان خراسان جنوبی سرآمد کشور هستند

وزیر آموزش و پرورش با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی گفت:معلمان استان خراسان جنوبی، سرآمد کشور هستند. 

به گزارش ” پیام خاوران “؛ یوسف نوری با بیان این مطلب در سخنان خود که قبل از خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران بيرجندی ارائه کرد، گفت: دیشب محضر رئیس جمهور بودم، به مردم خراسان جنوبی به ویژه خدمت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، سلام گرم رساندند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور گفتند که هر استانی محصولی دارد و محصول خراسان جنوبی فرهنگی است و هر جا سؤال کنید، معلمان خراسان جنوبی سرآمد هستند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در قله های سلول های بنیادی دنیا قرار گرفته و کسی که کشور را به این رتبه رسانده است، زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی بود که یک معلم بود.

به گفته وی؛ ایران امروز در زمینه سلول های بنیادین، جزو سه کشور اول دنیاست.

نوری اظهار داشت: شهید تهرانی مقدم که بیش از ۵۰ اختراع دارد، فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی بود و اینها تنها بخشی از توان معلمان و فرهنگیان کشور است.

وی با تأکید بر اینکه امروز دولت شهید رجایی در حال احیا شدن است، متذکر شد: مهمترین مؤلفه های حکمرانی براساس جهان بینی معنوی و تکلیف الهی مردمی بودن است.

وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: مردمی بودن یعنی اینکه شخص رئیس جمهوری، با همه مشلغه ها در طول کمتر از یکسال به ۳۱ استان برود و با مردم از نزدیک صحبت کند.

نوری تأکید کرد: دولت سیزدهم در بین مردم و برای مردم در راه رضایت خدا کار می‌کند.

وی با بیان این که دومین مؤلفه حکمرانی براساس جهان بینی الهی عدالت است، گفت: امروز اقداماتی انجام شده که به برابری عدالت نزدیک می شویم، نمونه آن واکسیناسیون همگانی، توزیع عادلانه یارانه و… می باشد که دولت در این راه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

بیشتر بخوانید   180تن مرغ گرم روزانه درسطح استان خراسان جنوبی توزیع می شود

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دولت در ابتدای راه کسری های بسیاری داشت و خزانه خالی بود، به طوری که حجم مواد اولیه کشاورزی و اغذیه و دارویی به ۱۰ درصد رسیده بود و سر رسید اوراقی که پیش فروش شده بود نیز رسیده بود.

نوری متذکر شد: به اقرار خود دولتمردان، خزانه خالی بود اما با توکل برخدا حقوق کارکنان دولت، حتی یک روز عقب نیفتاد.

وی تصریح کرد: همه چیز را دولت قبل به تحریم ها گره زده بود و حتی نفت هم صادر نمی شد، دیپلماسی فعالی وجود نداشت و دولتمردان وقت فقط به آمریکا دل بسته بودند؛ اما امروز با ۲۱ کشوری که هیچ ارتباطی قبلاً نبوده، ارتباطات خوبی برقرار شده و امروز شاهد سیر نزولی قیمت دلار هستیم.

به گفته وی؛ اگر تورم جهانی نبود امروز سرعت اعتبارات و سازندگی در کشور بسیار زیاد بود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که مردم به دولت اعتماد کردند چون مثل دولت شهید رجایی مردمی است، گفت: تاکنون به اندازه امروز چنین همدلی و همراهی را بین قوا شاهد نبودیم.

نوری با اشاره به رهاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور، اظهار داشت: در سفرهای استانی تاکنون بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام مصوب شده و بخشی نیز پرداخت شده است.

وی به اقدامات دولت در زمینه ارتقاء جایگاه معلمان اشاره کرد و گفت: رتبه بندی که قبلاً در حدشعار بود امروز با کمک مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شده و بخشی هم به حساب فرهنگیان واریز شده است.

بیشتر بخوانید   به بهانه سالگرد شهادت شهید صفرعلی رضایی/رو در روی سربازان ایرانی صدام

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بیمه فرهنگیان، تغذیه دانش آموزان و المپیادهای دانش آموزی قبلاً قطع شده بود، برقرار شد و امسال بالاترین مدال‌ها را در طول تاریخ انقلاب از سال ۶۴ تاکنون آوردیم.

نوری تأکید کرد: همه ما در دولت مجری منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) هستیم.وی به نقش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و افزود: خیرین امسال ۸ هزار میلیارد تومان به توسعه فضاهای آموزشی کمک کردند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۹۰۰ گروه جهادی به آموزش و پرورش کمک می‌کنند.

انتهای پیام/
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها