ششمین روز هفته دولت/۹۰ طرح صنایع دستی در شهرستان بیرجند افتتاح شد

در ششمین روز هفته دولت در خراسان جنوبی ۹۰ طرح صنایع دستی در شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش “پیام خاوران“، استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از سالن ورزشی بانوان شهر آیسک، اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی است که وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات یک اطلاع‌رسانی خوب و مناسبی از اقدامات دولت داشته باشند تا مردم ما در جریان کم و کیف برنامه‌ها  و خدمات قرار گیرند.

جواد قناعت با بیان اینکه فضای کنونی کشور فضای مناسبی برای کار و خدمت‌رسانی است، اضافه کرد: تعامل خوب و سازنده‌ای بین قوای سه گانه ایجاد شده و کشور به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی هم باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببرد، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته شاهد فعالیت‌ها، حرکت‌ها و جنب و جوش‌های فراوان در کشور هستیم و در همه جا مسئولان در حالی سازندگی و کار و تلاش هستند.

قناعت با تاکید براینکه کشور و قوه مجریه از حالت سکون و رکود خارج شده  و در حال حرکت است اضافه کرد: این حرکت را در تمام وزارت‌خانه‌ها و استان‌های کشور شاهد هستیم این یعنی امید و نشاط و یعنی کشور پویا و بالنده است و انقلاب اسلامی در حال حرکت و طی مسیر است.

وی با اشاره به اینکه این حرکت و پویایی در شرایطی رقم خورده که همچنان تحریم‌ها و دشمنی‌های دشمنان وجود دارد، اضافه کرد: تأمین واکسن کرونا بدون تکیه به غرب از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم بود که به بهترین شکل صورت گرفت، در حالی که در گذشته همین را هم به برجام گره می‌زدند.

استاندار خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ریل تمایل به آمریکا، غرب و اروپا، تنبلی و سکون، انتقال پول‌ها به آن طرف عوض شده و ریل خدمت و نوکری به مردم، نگاه به داخل و کار برای مردم جایگزین شده است.

قناعت با بیان اینکه دشمنان برای اینکه اقدامات دولت را زیر سوال ببرند، مشکلات کشور را بزرگ جلوه می‌دهند عنوان کرد: برنامه‌ریزی و حرکت ما به سمت نقطه ایده آل است اما وقتی می‌خواهیم گزارش ‌دهیم نباید براساس نقطه ایده‌آل گزارش دهیم و معمولاً وضع فعلی را به وضع قبلی مقایسه می‌کنند.

بیشتر بخوانید   نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس به رئیس جمهور تذکر داد

وی ادامه داد: روند اجرای برخی طرح‌ها در استان یک دهه طول کشیده که موضوعی ناراحت کننده است، اما به همت دولت سیزدهم همین کارهای راکد به سرانجام رسیده و مردم از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

به گفته وی؛ ما مدعی نیستم که در طول چهار سال خدمت دولت سیزدهم، تمام مشکلات حل شود اما بخشی از مشکلات جدی کشور حل خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم نه تنها خزانه خالی را تحویل گرفت بلکه مقروض هم بود، متذکر شد: دولت سیزدهم باید ماهانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پول اوراق پرداخت کند؛ در چنین این شرایطی کشور تحویل گرفته شده و این تفاسیر به معنی فراز از موضوع و عدم پاسخگویی نیست اما باید بدانیم که وضعیت چگونه‌ است و چه چیزی را ما تحویل گرفتیم.

قناعت با اشاره به اقدامات شاخص دولت سیزدهم در یک سال اخیر هم گفت: بعد از ۹ سال سیر نزولی ارزش پول ملی کشور متوقف شد و این قدم‌های اول است و در آینده قدم‌های بزرگتری را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به جنگ‌ و تحولات اخیر در کشورهای اروپایی گفت: همه این جنگ‌ها و درگیری‌ها به نفع جمهوری اسلامی ایران است و برخی موارد توسط مقام معظم رهبری  از قبل پیش‌بینی شده بود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در گذشته به خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها کمتر توجه شده که باید از ظرفیت بزرگان استان در مرکز استفاده کنیم و عقب ماندگی‌های گذشته را در این دوره جبران کنیم.

قناعت همدلی و همگرایی بین مسئولان را زمینه‌ای برای موفقیت بیشتر دانست و گفت: خوشبختانه این فضا در خراسان جنوبی برای پیگیری مسایل حاکم است تا کارهای خوب، نو و جهشی صورت بگیرد و شاهد رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه باشیم.

 افتتاح پروژه زمین چمن مصنوعی در روستای آسفیچ بخش میاندشت  

با حضور اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرجامی فرد فرماندار شهرستان درمیان، خسروی مدیرکل ورزش و جوانان استان، سروری مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار میاندشت و جمعی از مسئولین شهرستان پروژه زمین چمن مصنوعی در روستای آسفیچ بخش میاندشت شهرستان درمیان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید    هنرهای دست شیرزن «کُلی» ویترین نمایشگاه های صنایع دستی

افتتاح پروژه زمین چمن مصنوعی با اعتبار کلی یک میلیارد تومان، ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان و همچنین مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بنیاد علوی و دهیاری برای بهره مندی تعداد ۱۱۴ خانوار و تعداد ۳۷۰ نفر از جمعیت روستا انجام شد.

 ضرورت واگذاری زمین برای مجتمع صنایع‌دستی روستای ملی خور 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در سفر به روستای خور گفت: روستای هدف گردشگری خور یکی از معدود روستاهای دارای ارزش تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به ثبت روستای خور به‌عنوان روستای سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و بهره‌مندی از دشت زیبای عقیق افزود: این ظرفیت‌ها فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان در این منطقه فراهم کرده است.

طالبی با یادآوری قرارگیری روستای خور در کنار جاده ترانزیتی بیرجند_کرمان بیان کرد: باید از این جاده در جهت استفاده مناسب از ظرفیت هنرمندانه مردم این روستا با احداث مجتمع صنایع‌دستی بهره برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید همکاری لازم را برای واگذاری زمین به این روستا در کنار جاده داشته باشد، گفت: در صورت بروز هر مشکلی جلسه‌ای در این خصوص برگزار تا این طرح عملیاتی شود.

 آغاز طرح اجرای سنگ‌فرش بافت تاریخی شهر خوسف

کلنگ اجرای سنگ‌فرش بخش میان‌ده بافت تاریخی شهر خوسف با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و راه و شهرسازی، فرماندار، امام‌جمعه شهرستان و تعدادی از مسئولان به زمین زده شد.

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در آیین عملیات اجرایی سنگ‌فرش بافت تاریخی خوسف، گفت: هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات بازآفرینی راه و شهرسازی ۹ میلیارد ریال، میراث‌فرهنگی ۴ میلیارد ریال، شرکت توزیع برق ۳ میلیارد ریال و شهرداری خوسف ۳ میلیارد ریال است.

شاه‌وردی افزود: این اعتبارات برای حذف آسفالت و آماده‌سازی معابر، اجرای ۶۰۰ متر کابل زیرزمینی برق، ۱۵۰۰ مترمربع سنگ‌فرش و جداره‌سازی در این بافت در مدت سه ماه هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید   همتی که «خراشاد» را جهانی کرد

وی بابیان اینکه این آغاز یک پروژه عظیم در بافت تاریخی است، ابراز امیدواری کرد: با تزریق اعتبارات از محل‌های مختلف ازجمله ستاد بازآفرینی شهری بتوان این بافت تاریخی را مرمت و احیا کرد و به جایگاه اصلی آن رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به ثبت منظر فرهنگی تاریخی خوسف شامل بافت تاریخی محله‌های خوسف، جومیان، باغان، سر پرچ و باغهای اطراف آن در فهرست میراث کشور گفت: بافت تاریخی شهر خوسف می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی ثبت جهانی باشد که تحقق این موضوع نیاز به مساعدت نهادها، ادارات و همراهی مردم در بافت تاریخی دارد.

شاه‌وردی تأکید کرد: مرمت و احیای بافت تاریخی می‌تواند سبب شکوفایی اقتصادی، اشتغال‌زایی و آشنایی گردشگران بافرهنگ غنی این منطقه شود.

۹۰ طرح صنایع دستی در شهرستان بیرجند افتتاح شد

رییس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند نیز از افتتاح یک کارگاه صنایع دستی (البسه سنتی) به نمایندگی از ۹۰ طرح صنایع‌دستی خبر داد.

محمدعلی جنتی‌فر  صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های صنایع دستی شهرستان بیرجند اظهار داشت: کارگاه صنایع‌دستی دوخت البسه سنتی در حوزه صنایع‌دستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان بیرجند، معاون صنایع دستی استان، رییس صندوق کارآفرینی و امید شهرستان بیرجند و با همراهی جمعی از مسئولین افتتاح شد.

رییس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند افزود: همزمان با هفته دولت کارگاه البسه سنتی به عنوان طرح پیشران صنایع‌دستی به نمایندگی از ۳۲ طرح پشتیبان و ۵۸ طرح مستقل درشهرستان بیرجند افتتاح شد.

جنتی‌فر گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌ای بیش از ۷۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با همکاری اداره میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند و صندوق کارآفرینی امید شهرستان و دیگر بانک‌های عامل و بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

وی ضمن تاکید به نقش این پروژه‌ها در اشتغال‌زایی اظهار کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای بیش از ۲۱۸ نفر نیروی کار شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها