تحقق ۱۰۰درصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی در خراسان جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برنامه حذف نسخه های کاغذی بیمه سلامت از سال قبل در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات انجام شده اکنون نسخه‌نویسی الکترونیکی ۱۰۰ درصد محقق شده است.

به گزارش ” پیام خاوران “ علی اربابی با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده در استان طی یکسال اخیر، افزود: از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تجویز نسخه مطابق با قانون باید فقط از درگاه الکترونیک انجام می‌شد.

وی ادامه داد: بر این اساس نسخه کاغذی حذف و هیچ پرداختی خارج از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی انجام نمی‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۹۸ درصد موسسه‌ها و مراکز درمانی سطح استان طرف قرارداد این اداره کل هستند و فقط تعداد اندکی از دندانپزشکان، پزشکان متخصص و فوق تخصص فاقد قرارداد هستند که آن هم در مرحله بازدید و عقد قرارداد است.

وی تاکید کرد: برای اینکه مردم استان و بیمه‌شدگان دچار مشکل و سردرگمی نشوند، دسترسی ثبت نسخه الکترونیک در سامانه بیمه سلامت برای پزشکان و مراکز درمانی غیرطرف قرارداد ایجاد شده تا فرآیند الکترونیکی نسخه‌نویسی دچار مشکل نشود و مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را الکترونیکی دریافت کنند.

اربابی با اشاره به اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری صندوق بیمه سلامت همگانی عنوان کرد: از ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۰ برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی شد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ۴۵ پزشک عمومی و ۲ پزشک متخصص در سطح استان به صورت فعال در این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: از مجموع جمعیت حدود ۸۷ هزار نفری صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق سایراقشار نظام ارجاع یک (مددجویان کمیته امداد) حدود ۶۳ هزار نفر (حدود ۷۲ درصد) جمعیت هدف به پزشکان خانواده شهری انتساب داده شده و برای سایر نیز در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید   ۳۲ هزار درخواست آزمون وسع در خراسان جنوبی ثبت شد

وی یادآور شد: برنامه پوشش همگانی بیمه سلامت و بیمه رایگان افراد مناطق کم برخوردار و سه دهک پایین نیز از اواخر سال ۱۴۰۰ اجرایی شد که تاکنون با اقدامات انجام شده توسط این اداره کل و همکاری ادارات بهزیستی، کمیته امداد و بسیج، حدود سه هزار نفر فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش بیمه سلامت رایگان  قرار گرفتند.

اربابی گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برنامه تکمیل پوشش همگانی بیمه سلامت توسط سازمان بیمه سلامت ایران کلید خورد که در مرحله اول با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه پایه سلامت تعداد پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان توسط سازمان بیمه سلامت فعال شد.

وی افزود: سهم اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از این آمار، تعداد ۱۰ هزار و ۲۱ نفر بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ بیمه آنان فعال است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: با اجرای این برنامه، در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر تاکنون تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

وی با اشاره به ساخت و افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان بشرویه تصریح کرد: به منظور تسهیل دسترسی بیمه شدگان و مردم شهرستان بشرویه به خدمات بیمه سلامت، شهریور پارسال برای ساخت این ساختمان مناقصه برگزار شد.

اربابی ادامه داد: پس از اعلام برنده، عملیات اجرایی این ساختمان در شهریورماه پارسال آغاز و خرداد امسال نیز زمین تحویل پیمانکار شده است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها