پیوست رسانه‌ای برای فعالیت دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی مدنظر قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیوست رسانه ای فعالیت دستگاهها و تقویت رسانه ها نقش بسزایی در توسعه فرهنگی دارد که این امر نیازمند توجه هر چه بیشتر به ظرفیت بالای خبرنگاران است.

به گزارش ” پیام خاوران “، علی فرخنده عصر امروز در نشست صمیمی با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ارتقای کیفی و‌ سطح کمی رسانه ها هستیم اظهار داشت: افزایش سطح پایگاه‌های خبری، کیفی سازی و توانمند سازی ظرفیت خبرنگاران مورد توجه جدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید نگاه مسئولان به اهمیت پیوست رسانه ای فعالیت ها تقویت شود اظهار کرد: پیوست رسانه ای فعالیت های دستگاه‌ها و تقویت رسانه ها نقش بسزایی در توسعه فرهنگی دارد که این امر نیازمند توجه هر چه بیشتر به ظرفیت بالای خبرنگاران است.

فرخنده با بیان اینکه امید است در این مجلس قانون خوبی در راستای حمایت از رسانه ها دیده شود، گفت: جنگ امروز جنگ روایت ها بوده و غرب با نداشته های خود از هیچ، همه چیز می سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نگاه مسئولان به اهمیت پیوست رسانه ای فعالیت ها تقویت شود، ادامه داد: انتظار می رود رسانه ها با استفاده از ظرفیت های انقلاب، آنچه که شایسته و مد نظر نظام است را روایت کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت خبرنگاران در حوزه جهاد تبیین که خروجی آن امید آفرینی است، اقدامی موثر در جامعه داشته باشیم.

در این جلسه مشکلات فعالان رسانه ای استان اعم از خدمات رفاهی، معیشتی و مسکن خبرنگاران و دغدغه های رسانه ها با دستگاه ها مطرح شد.

برگزاری نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر

بیشتر بخوانید   اقامه نماز در مدارس برترین تضمین سلامتی جامعه است

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل و اعضای این شورا برگزار شد.

علی فرخنده در این جلسه با اشاره به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: شناخت مصادیق معروف و منکر در توسعه و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

وی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها و ابزارهای فرهنگی و هنری در راستای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: فلسفه امربه‌ معروف و نهی از منکر برای تشویق جامعه به‌ سوی انجام امور صالح و دوری گزیدن از گناهان و منکرات بوده و از فرایض دین مبین اسلام است.

 

برگزاری نشست شورای اقامه نماز

نشست شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل و اعضای این شورا برگزار شد.

علی فرخنده در این نشست با اشاره به ضرورت اصل خداشناسی بیان کرد: راه دست یابی به کمال والای انسانیت در دوره ای که دلبستگی به صفات دنیوی رو به فزونی است، توحید و خداشناسی می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های ارزیابی نماز مورد قبول از نگاه قرآن نفرت از گناه و منکرات است؛ افزود: آثار نماز در معماری ها، پوشش، کارهای اداری و روابط خانوادگی باید نمایان باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز انسان را به کمال می رساند؛ اظهارکرد: توجه به شئون فرهنگی در مناسبت های دینی-مذهبی و اقامه نماز توسط بزرگان دین همواره الگویی برای محبان و پیروان دین اسلام بوده و تعابیر بسیار زیادی در زمینه اقامه نماز در زندگی ائمه علیهم السلام در احادیث و روایات وجود دارد.

بیشتر بخوانید   قهرمانی،مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری خراسان جنوبی شد

وی بیان کرد: برپایی نمازظهر و عصر در نمازخانه های اداره کل و ادارات شهرستانی و نصب بنر و پوستر با موضوع نماز در ورودی‌های ادارات تابعه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها