۶۰ عنوان کتاب جدید در خراسان جنوبی چاپ شد

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی امسال ۱۰۰ میلیون تومان از بودجه ۱۴۰۰ به مجموعه کتابخانه‌ها تخصیص یافت و تاکنون ۶۰ عنوان کتاب جدید در استان چاپ شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی فرخنده صبح امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و جمعی از کتابداران با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال حدود یک هزار عنوان برنامه در سطح استان به مناسبت هفته کتاب برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در سطح استان ۴۷ باب کتاب فروشی، ۳۴ انتشاراتی و حدود یکصد نویسنده داریم و در سال گذشته ۱۱۱ عنوان کتاب در خراسان جنوبی چاپ شده است.

وی افزود: امسال تاکنون ۶۰ عنوان کتاب چاپ شده و پنج عنوان کتاب هم به صورت رسمی در استان رونمایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در تأمین سلامت فکری جامعه از طریق کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: روزنگار هفته کتاب از نخستین روز تا پایان هفته شامل روز کتاب، دانش آموز آینده؛ روز کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه؛ کتاب، روز دانشجو، پیشرفت دانش‌بنیان نامگذاری شده است. روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛ کتاب، رسانه و زبان فارسی و کتاب، ناشران کتاب و صنعت نشر از دیگر عناوین این هفته است.

فرخنده با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۰ میلیارد تومان در حوزه اهدای کتاب به مناطق مختلف استان هزینه شده است گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی امسال ۱۰۰ میلیون تومان از بودجه ۱۴۰۰ به مجموعه کتابخانه‌ها تخصیص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در سنوات گذشته آنچه که در استان در هفته کتاب اتفاق می‌افتاده افتراق در حوزه اجرا بوده که اکنون بحث هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان در دستور کار است.

بیشتر بخوانید   محدودیت‌های ترافیکی مراسم 12 بهمن در بیرجند اعلام شد

وی اظهار داشت: به لحاظ قانونی دبیرخانه بزرگداشت هفته کتاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کردند و امسال مکلف شدیم با هم افزایی دستگاه‌های متولی این ستاد را شکل دهیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۸۴ باب کتابخانه فعالیت دارد و یک میلیون ۸۰۰ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی ۵۰۰ برنامه برگزار می‌شود.

محمود حاجی افزود: کتابداران باید نقش مشاوره در کتابخانه‌ها را داشته باشند، در این راستا طرحی را با عنوان کتابداران، مشاوران امین در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته بعد از گذشت ایام کرونایی کتابخانه‌‍‌ها وارد مدار فرهنگی کشور شد، بیان کرد: در ایام کرونا ۵۰ هزار نفر عضو به دلیل تعطیلی کتابخانه‌ها به ۱۸ هزار نفر رسید. در یک سال گذشته و بعد از بازگشایی کتابخانه‌ها با تلاش‌های مضاعف تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به ۴۳ هزار نفر افزایش پیدا کرد که رشد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیچ کتاب غیر مفیدی در مخزن کتابخانه‌ها وجود ندارد، گفت: تقدیر از کتابداران، کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای و خیرین حوزه کتاب و کتابخوانی را در روز ۲۴ آبان ماه «روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» خواهیم داشت.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها