وضعیت استخدامی نیروهای یگان حفاظت خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: چارت و وضعیت استخدامی نیروهای حفاظت از میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی برای تبدیل وضعیت پیگیری می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار حسن مهری در سفر به استان خراسان جنوبی در نشست با مدیرکل، معاونان، فرمانده و نیروهای یگان استان اظهار کرد: اتفاقات خوبی برای حفاظت از آثار تاریخی و تقویت یگان حفاظت در دستور کار قرار گرفته است که پیگیری وضعیت استخدام نیروهای یگان حفاظت یکی از این موارد است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: مشکلات در همه استان‌ها مشابه هست و به‌غیراز چند استان در همه کشور مشکل توزیع نیرو داریم. کمبود خودرو هم یکی دیگر از مشکلات عمده یگان حفاظت در سطح کشور است.

مهری با بیان اینکه یگان حفاظت اعتبار و امکانات خاصی در اختیار ندارد، گفت: به دنبال تخصیص اعتبارات ملی برای یگان حفاظت هستیم و تأمین اعتبار برای تجهیزات یگان حفاظت استان از جمله خودرو و البسه و … در دستور کار قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور در ادامه با اشاره به عقد تفاهم‌نامه همکاری با نیروی انتظامی، گفت: این اتفاق ظرفیت مناسبی برای ایجاد امنیت و حفاظت از آثار تاریخی برای استان‌ها فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همچنین تقویت مشارکت اجتماعی به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در دستور کار ماست و در حال بروز رسانی دستورالعمل‌ها در این حوزه هستیم.

مهری بابیان اینکه در همه جای کشور علاقه‌مندان به آثار تاریخی وجود دارند و این آثار اقتدار کشور را نشان می‌دهد، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اقدامات یگان حفاظت در استان خراسان جنوبی را قابل‌تقدیر دانست و گفت: خراسان جنوبی در مبازره با حفاران غیرمجاز بسیار خوب عمل کرده است.

بیشتر بخوانید   مشترکان کم مصرف با اجرای یارانه برق پاداش می گیرند/ آیین‌نامه تعرفه برق از اول بهمن اجرا می‌شود

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های حفاظتی و صیانت از آثار تاریخی یکی از رسالت‌های اساسی ما برای انتقال این داشته‌های گران‌بها به نسل‌های آینده است.

شاه‌وردی افزود: با توجه به وسعت استان خراسان جنوبی و تعدد آثار تاریخی شناخته شده در استان با کمبود تجهیزات در یگان حفاظت مواجه هستیم که نیازمند نگاه ویژه در سطح کلان است.

در این نشست سرهنگ سیدعلی حسینی فرمانده یگان حفاظت استان نیز با ارائه گزارشی، عملکرد یک‌ساله یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان خراسان جنوبی را تشریح و اظهار کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی یکی از حجیم‌ترین و سخت‌ترین کارها و با کمترین مزایا را در سطح کشور دارد که نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

سردار مهری فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفری کاری به استان خراسان جنوبی ضمن دیدار با فرمانده انتظامی استان و برگزاری نشست‌ با مدیرکل، معاونان، فرمانده و نیروهای یگان استان از بافت تاریخی بیرجند، کارگاه‌های صنایع‌دستی، باغ و عمارت جهانی اکبریه و ستاد فرماندهی استان بازدید کرد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها