اضافه شدن ۸۰۰ تخت به بیمارستان‌های خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با اضافه شدن ۵۰۰ تخت به تخت‌های شهرستان‌های خراسان جنوبی و ۳۰۰ تخت به بیمارستان‌های مرکز استان، سطح خدمات دهی به بیماران افزایش می‌یابد.

به گزارش “پیام خاوران”، سیدمحمد موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سعی شده است در زمینه‌های مختلف مربوط به دانشگاه، توازن در تمامی شهرستان‌ها رعایت شود.

وی افزود: این دانشگاه ۱۵ بیمارستان، ۵ مرکز تحقیقاتی، ۳۱۴ هیأت علمی، ۸۲ پایگاه اورژانس، ۹ دانشکده، ۴ هزار و ۵۴ دانشجو و ۶۵ کد رشته دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: هم اکنون هزار و ۶۷۸ تخت بیمارستانی در استان فعال است و به دنبال این هستیم تا ۵۰۰ تخت دیگر در بیمارستان‌های سطح استان در حال آماده شدن است و ۳۰۰ تخت دیگر نیز در بیرجند قرار است آماده شود که با احتساب تخت‌های بیرجند، مجموع تخت‌های در حال آماده سازی به ۸۰۰ تخت می‌رسد.

موسوی میرزایی بیان کرد: بیمارستان خوسف تا ۱۰ روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دولت قبل، ۳۶ طرح با ۸ هزار و ۲۸۰ مترمربع و با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان  تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

موسوی میرزایی با اشاره به تحویل ۱۹ طرح در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: این تعداد طرح ۱۳ هزار و ۲۵۰ مترمربع مساحت داشته  و با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان آماده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: امسال نیز ۱۰۳ طرح با ۸۲ هزار مترمربع زیربنا و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال آماده سازی برای به بهره برداری رساندن است.

وی گفت: برای شهرستان طبس در این دولت اقدامات بسیار خوبی انجام شده که تکمیل بخش دیالیز در طبس، راه اندازی مرکز ناباروری و تکمیل و تحویل بخش آی سی یو از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید   رفع مشکلات آب، راه‌ و درمان شهرستان طبس نیازمند اعتبارات ملی است

موسوی میرزایی بیان کرد: آشیانه هلی کوپتر برای اورژانس هوایی طبس راه اندازی شد و قرارداد بالگرد که به اتمام رسیده بود مجددا تمدید شد؛ همچنین در عشق آباد مرکز درمانی در حال توسعه به هزار و ۵۰۰ مترمربع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: برای دیهوک مرکز رادیولوژی می‌خواهیم راه اندازی کنیم و اتوبوس آمبولانس با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برای طبس خریداری شده است و در حال پیگیری برای استقرار مرکز پیام و توسعه اورژانس در طبس هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح شاخصی برای شهرستان‌های نهبندان و سربیشه نداریم، گفت: این موضوع افتخار بزرگی است، چون نیاز‌ها برطرف شده و نیاز خاصی موجود نیست.

موسوی میرزایی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده برای شهرستان بیرجند تصریح کرد: امسال بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) تکمیل می‌شود و بخش پیوند اعضا و جراحی اطفال بیمارستان رازی نیز تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اولین کارگاه تجهیزات پزشکی کشور در بیرجند راه اندازی شده و کارگاه تعمیرات کامل اورژانس نیز در بیرجند فعال است.

وی گفت: امسال ۳۰ مجوز برای استخدام پزشک گرفته ایم و پزشک در هر جای استان که بخواهد می‌تواند خدمت کند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها