از لحاظ سوخت جایگزین هیچ مشکلی در استان نداریم/ مردم همچنان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ماندگاری هوای سرد تا چند روز آینده، نیاز است همچنان مدیریت مصرف انرژی در دستور کار باشد البته از لحاظ سوخت جایگزین هیچ مشکلی در استان نداریم.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عباس زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه شبکه انتقال گاز در خراسان جنوبی در قالب منطقه شمال شرق با ۶ استان مشترک است لذا شرایط این استان‌ها به هم مرتبط بوده از همین رو هر گونه تغییر در دما و میزان مصرف تأثیرگذار است پس باید همه مردم در این استا‌ها برای صرفه جویی در مصرف گاز همکاری کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی گفت: مردم باید نسبت به مصرف گاز، صرفه جویی لازم را داشته باشند تا پایداری شبکه حفظ شود.

وی ادامه داد: روز گذشته بر اثر افت فشار شدید در بخش‌هایی از استان به ویژه در بشرویه، طبس، درمیان و زیرکوه شاهد قطعی گاز بودیم که خوشبختانه با همکاری شرکت گاز این نقیصه رفع شد البته مردم هم در مدیریت مصرف همکاری خوبی داشتند.

به گفته وی؛ قطعی گازی که دیروز ناشی از افت فشار رخ داده رفع شده و اکنون در هیچ نقطه از استان قطعی گاز نداریم و شبکه پایداری را شاهد هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در صورتی که مردم در صرفه جویی مصرف گاز همکاری کنند، این روند ادامه خواهد داشت و امید است با گرم شدن هوا، صرفه جویی بیشتر مردم و همکاری شرکت ملی گاز پایداری شبکه را با وضع موجود حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: ممکن است به دلیل برودت  هوا، نقص فنی شبکه یا مصرف بیش از اندازه افت فشار را در شبکه انتقال شاهد باشیم که قطعی گاز در برخی مناطق را به همراه خواهد داشت که البته به مردم اطلاع رسانی خواهد شد و تمهیدات لازم برای تأمین سوخت جایگزین اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید   مانور اطفاء حریق در راه آهن شرق برگزار شد + تصویر

به گفته وی؛ از لحاظ سوخت جایگزین هیچ مشکلی در استان نیست و با توجه به تلاش سختکوشانه نیروهای شرکت گاز در شب گذشته، از صبح امروز شاهد پایداری شبکه بودیم و مشکلی در زمینه تأمین گاز وجود ندارد.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی بر کنترل و مدیریت مصرف سوخت تأکید کرد و گفت: در هر صورت اگر افت فشار از حدی افزایش یابد شاهد قطعی گاز خواهیم بود.

وی ادامه داد: سوخت جایگزین متناسب با نیاز هر شهرستان در انبارها وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست و در صورت قطعی گاز اگرچه هشدارهای لازم را می‌دهیم اما بدون هیچ مشکلی توزیع سوخت جایگزین انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی درباره وضعیت مدارس و مراکز آموزشی هم در شرایط موجود گفت: وضعیت برگزاری امتحانات دانشجویان، توسط دانشگاه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

عباس زاده از غیرحضوری شدن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس استان تا پایان هفته خبر داد و اظهار داشت: تمام فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی مدارس، مراکزپیش دبستانی و کودکستان‌های استان از فردا دوشنبه ۲۶ دی ماه جاری تا پایان هفته به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول و دوم استان در این هفته لغو شده و امتحانات نهایی طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها