موافقت اولیه انتقال گاز از زابل به سربیشه اخذ شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: شرکت ملی گاز ایران موافقت اولیه خود را با اجرای خط انتقال گاز از زابل به سربیشه اعلام کرده که امید است مصوبه نهایی از سوی وزیر نفت هم ابلاغ شود.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امید است یک سال آینده این پروژه تا نهبندان اجرا و سال بعد به خط ۳۰ اینچ در سربیشه متصل شود.

وی اظهار داشت: طول این خط انتقال ۳۰۰ کیلومتر است که ۱۷۰ کیلومتر از زابل تا نهبندان و ۱۳۰ کیلومتر از نهبندان تا سربیشه را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال آینده شروع و طی یک سال باید انجام شود گفت: در صورت اجرایی شدن این پروژه مشکل خراسان جنوبی از لحاظ تامین گاز حل می‌شود.

وی اعلام کرد: برای اجرای خط انتقال گاز از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

محمودی با اشاره به اینکه در حال حاضر گاز خراسان جنوبی از سمت خراسان رضوی تامین می‌شود افزود: برای نهایی شدن این مصوبه پیگیری‌های استاندار بسیار تاثیرگذار بوده و نامه‌ای که برای وزیر ارسال شده در این موافقت اثر داشت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی درباره صدور قبوض جدید گاز با لحاظ افزایش تعرفه‌ها گفت: تعرفه گاز از سال قبل براساس ۱۲ پله تعریف شد اما از ۱۶ آذر این پلکان تغییر کرده که هدف آن صرفه‌جویی در مصرف گاز بوده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل جدید فاصله پله‌ها کم شده و قیمت هم افزایش یافته لذا براساس این تعرفه‌گذاری ۵۰ درصد مشترکان در سه پله اول و ۷۰۰ مشترک جزو پلکان ۱۱ و ۱۲ قرار دادند که اطلاع رسانی شده و جزو مشترکان پرمصرف هستند.

بیشتر بخوانید   ۲ هزار نفر در صف تشرف به حج تمتع در سال ۱۴۰۰

محمودی عنوان کرد: اعتراضات مشترکان نسبت به افزایش یکباره قبوض گاز به مرکز منتقل شده و قرار است که اصلاحیه برای تعرفه‌ها لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه مصرف خانگی به طور متوسط ۱۵ متر مکعب است ادامه داد: انتظار می‌رود اکثر مشترکان خانگی استان جزو پله‌های اول باشند.

وی تاکید کرد: مردم باید قبوض را در حد توان پرداخت کنند لذا اجباری برای پرداخت قبض صادر شده نیست.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای وصل شدن گاز صنایع گفت: فشار گاز استان از ۶۰۰ به ۴۵۰ رسیده و پایداری شبکه در حد مصرف بخش خانگی است و فعلا نمی‌توان صنایع را وارد مدار مصرف گاز کرد.

محمودی اظهار امیدواری کرد: تا پایان هفته با افزایش نسبی دما شاهد بهبود وضع مصرف انرژی باشیم.

محمودی با اشاره به اینکه فشار گاز در اغلب شهرهای استان بیش از ۴۰۰ پی اس آی است گفت: با توجه به سردی هوا و افزایش مصرف تا حدود شاهد افت فشار هستیم چون چند روز قبل فشار گاز به ۶۰۰ پی اس آی هم رسید.

وی ادامه داد: مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسید و این مصرف هم رو به افزایش است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها