۱۲۴۳پروژه گازرسانی درخراسان جنوبی افتتاح وکلنگ‌زنی شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۲۴۳ پروژه گازرسانی همزمان با دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها بیش از ۹۶۸ میلیارد تومان است.

به گزارش “ پیام خاوران “، سیدمحمود هاشمی امروز در نشست خبری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: امید است در ۴۲ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رهروان خوبی در ادامه دادن راه شهدا باشیم.

وی افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی در طول سال جاری و به صورت نمادین در دهه فجر یک هزار و ۲۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۶۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رساند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی به برنامه‌ها و پروژه‌های دهه فجر سال ۹۹ اشاره و بیان کرد: در دهه فجر امسال گازرسانی به ۵۵۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۴۲ میلیارد تومان در سطح استان انجام می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه ۲۷ هزار خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند تصریح کرد: در بخش صنعت گازرسانی به ۲۴۸ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه کرد ۶۸ میلیارد تومان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مسکن محرومان در ۴۶ روستای خراسان جنوبی گازرسانی به ۷۷۷ واحد مسکن محرومین با هزینه ۸ میلیارد تومان در طول سال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: امسال خط تغزیه از شهرستان بیرجند به مود با ۳ میلیارد تومان هزینه انجام شده که به تامین، استمرار و گازرسانی به شبکه شهری در سطح بیرجند کمک بسیاری خواهد کرد.

هاشمی در مجموع هزینه انجام شده برای این پروژه‌ها را ۶۲۱ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: گازرسانی به ۵۵۸ روستا در طول یک سال انجام شده که در طول ۶۰ ساله عمر شرکت ملی گاز ایران بی سابقه است یعنی تاکنون هیچ استانی موفق به گازرسانی ۵۰۰ روستا در طول یک سال نشده و این یک کار بی سابقه است.

وی بیان کرد:  آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۸۸ روستا در سطح استان با هزینه ۱۷۷ میلیارد تومان در حال اجرا است که  از این محل ۶ هزار ۵۱۹ خانوار بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: گازرسانی به ۱۶۸ واحد صنعتی با ۵۵ میلیارد تومان انجام می‌شود گفت: در بحث مسکن روستایی آغاز عملیات اجرایی در ۱۱ شهرستان و ۱۱ پروژه در سطح ۷۰۰ روستا انجام می‌شود که اعتبار مورد نیاز ۹۱ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۳ هزار و ۲۹۶ واحد مسکن ملی در سطح ۲۳ شهر استان انجام می‌شود یادآور شد: اعتبار مورد نیاز ۲۴ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها ۳ هزار و ۲۹۶ خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند گفت: در مجموع اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های کلنگ‌زنی در دهه فجر ۳۴۷ میلیارد تومان است که ۲۰ هزار خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

هاشمی با اشاره به پروژه‌های گازرسانی در شهرستان بیرجند اظهار داشت: در بحث افتتاح در شهرستان بیرجند گازرسانی به ۶۷ روستا در بیرجند با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار و بهره‌مندی ۳ هزار و ۲۸۹ خانوار با جمعیت برخوردار ۱۳ هزار و ۱۵۶ نفر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۵۵ واحد صنعتی و تولیدی در بیرجند با اعتبار هزینه شده ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش مسکن محرومان گازرسانی به ۶۶ واحد مسکن محرومان با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار با ۶۶ خانوار با جمعیت ۲۱۱ نفر انجام می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: در بخش کلنگ زنی نیز عملیات گازرسانی به ۲۸ روستای شهرستان بیرجند با اعتباری مورد نیاز ۱۴ میلیارد تومان آغاز می‌شود که با افتتاح این پروژه‌ها یک هزار و ۵۲ خانوار معادل ۴ هزار و ۲۰۸ نفر بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۲۶ واحد صنعتی و تولیدی در بیرجند آغاز می‌شود و ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به مسکن محرومان نیز عملیات اجرایی ۲۶ روستا در شهرستان بیرجند با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود که در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار معادل ۸ هزار و ۲۵۰ نفر از مزایای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید   برگزاری ۸۷۰۰ دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

هاشمی با بیان اینکه در بحث آغاز عملیات اجرایی مساکن ملی شهرستان بیرجند، عملیات اجرایی مسکن ۱۸۷ خانوار معادل ۷۴۸ نفر آغاز می‌شود که ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه است.

وی اظهار داشت: در مجموع در سطح شهرستان بیرجند ۳۰۳ پروژه افتتاحی و کلنگ زنی با ۸۳٫۵ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در شهرستان قاین اشاره کرد و گفت: در بحث افتتاح در شهرستان قاینات، گازرسانی ۶۳ روستا با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار انجام می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۳۰ واحد صنعتی با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار و  ۷۶ واحد مسکن محرومین با ۹۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

وی به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرستان قاینات اشاره کرد و یادآور شد: کلنگ‌زنی ۵ روستا با ۶ میلیارد تومان اعتبار، ۳۴ واحد صنعتی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، ۹۸ واحد مسکن محرومین با ۹ میلیارد تومان اعتبار و ۲۳۶ مسکن ملی با ۵۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: در مجموع ۲۵۰ پروژه در شهرستان قاینات با ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

هاشمی به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان فردوس اشاره و بیان کرد: در شهرستان فردوس گازرسانی به ۸ روستا با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار، ۱۲ واحد صنعتی با ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و ۱۹ مسکن محرومان با ۴۳۰ میلیون تومان اعتبار انجام می‌‍شود.

وی به پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در فردوس در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به یک روستا با اعتبار یک میلیارد تومان، ۱۲ واحد صنعتی با  ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۲۵۰ مسکن محرومین با ۲ میلیارد تومان اعتبار و ۲۱۸ مسکن ملی با ۵۱۵ میلیون تومان در شهرستان فردوس آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: در مجموع ۷۶ پروژه افتتاحی و قابل کلنگ زنی با ۴۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در دهه فجر امسال در شهرستان فردوس انجام می‌شود.

هاشمی به پروژه‌های دهه فجر شهرستان طبس اشاره کرد و یادآور شد: در شهرستان طبس گازرسانی به ۲۹ روستا با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار، ۱۳ واحد صنعتی با ۷ میلیارد تومان، ۲۱۸ مسکن محرومین با یک و نیم میلیارد تومان اعتبار انجام می‌شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۰ روستای طبس با ۶۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، ۹ واحد صنعتی با ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و یک هزار واحد مسکن محرومان با ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در مجموع ۱۶۱ پروژه در شهرستان طبس با ۱۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: در شهرستان نهبندان گازرسانی به ۱۱۶ روستا با ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار، ۲۲ واحد صنعتی و تولیدی با ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، و افتتاح عملیات گازرسانی مسکن محرومین برای ۴۰ خانوار انجام می‌شود.

هاشمی بیان کرد: در شهرستان نهبندان ۶۶ روستا با ۶۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، ۱۰ واحد صنعتی و تولیدی با ۳ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز، یک هزار مسکن محرومین با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، ۴۲۱ مسکن ملی با یک و نیم میلیارد تومان و یک هزار واحد مسکن محرومان با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال برای ۴۲۱ مسکن ملی در نهبندان و شوسف عملیات گازرسانی با یک و نیم میلیارد تومان آغاز می‌شود گفت:  در مجموع ۲۹۳ پروژه با ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نهبندان افتتاح  و کلنگ زنی می‌شود.

بیشتر بخوانید   لزوم صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف گاز طبیعی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود:  در دهه فجر امسال در شهرستان سربیشه ۸۴ روستا گازدار با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار، ۲۵ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۱۳۲ مسکن محرومین و  خط ارتباطی بیرجند و مود با ۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

هاشمی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۲ روستای شهرستان سربیشه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، ۲۵ واحد تولیدی با اعتبار مورد نیاز ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان،  یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکن محرومین در ۹۶ روستا با اعتبار مورد نیاز ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد:  ۳۸ روستای شهرستان زیرکوه با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، یک واحد صنعتی با هزینه ۶۰ میلیون تومان، ۴۰ واحد مسکن محرومین با ۲۶۳ میلیون تومان اعتبار گازدار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت:  در دهه فجر کلنگ‌زنی گازرسانی به ۶ روستا با اعتبار ۳ میلیارد تومان، یک واحد تولیدی با اعتبار مورد نیاز ۳۰۰ میلیون تومان، ۷۰۰ خانوار روستایی مسکن محرومین با هزینه مورد نیاز ۴ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان، مسکن ملی ۹۰ خانوار با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: در شهرستان درمیان ۳۳ روستا با ۲۰ میلیارد تومان، ۳۱ واحد صنعتی با ۶٫۵ میلیارد تومان، ۱۶ واحد مسکن محرومین با ۷۷۵ میلیون تومان گازدار شدند.

وی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵ روستای شهرستان درمیان با ۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، ۳۱ واحد صنعتی و تولیدی با ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۶۰۰ واحد مسکن محرومین با ۶ میلیارد تومان، ۳۰ واحد مسکن ملی با ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع ۱۷۰ پروژه با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند شد.

هاشمی از گازرسانی ۸۳ روستا با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان در شهرستان خوسف خبر داد و افزود:  ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی با ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۷۰ مسکن محرومین با ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان خوسف افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد:  عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۹ روستا با هزینه مورد نیاز ۱۶٫۵ میلیارد تومان، ۱۲ واحد صنعتی با ۴ میلیارد تومان، ۹۰۰ واحد مسکن محرومین با ۱۱ میلیارد تومان در این شهرستان آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۲۳ پروژه با هزینه ۱۲۶ و نیم میلیارد تومان در شهرستان خوسف افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه در شهرستان بشرویه ۳۰ روستا با ۲۳ میلیارد تومان، ۵ واحد صنعتی و تولیدی با ۶۰۰ میلیون تومان، ۴۲ مسکن محرومان با ۲۲۲ میلیون تومان گازرسانی شدند گفت:  عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ روستا با اعتبار ۴ و نیم میلیارد تومان، ۵ واحد صنعتی و تولیدی با ۳۰۰ میلیون تومان، ۵۰۰ واحد مسکن محرومان با ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۵۰ واحد مسکونی در نقاط شهری با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: درمجموع ۶۲ پروژه با ۳۳ میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان در شهرستان بشرویه افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در شهرستان سرایان نیز ۷ روستا با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار، ۴ واحد صنعتی و تولیدی با ۲ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان و ۵۸ واحد مسکن محرومان با یک و نیم میلیارد تومان به سیستم گازرسانی متصل شدند.

هاشمی اظهار داشت: ۴ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه ۲ و نیم میلیارد تومان، ۲۵۰ واحد مسکن محرومین با ۲ میلیارد تومان و ۲۴ واحد مسکن ملی با هزینه کرد ۲۲۷ میلیون تومان در شهرستان سرایان کلنگ‌زنی می‌شود.

بیشتر بخوانید   آخرین آمار کرونایی در خراسان جنوبی

وی بیان کرد: در مجموع ۴۵ پروژه با اعتباری بالغ بر۲۰ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال در شهرستان سرایان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: در ۳ سال گذشته در قانون بودجه مجلس شورای اسلامی موضوعی مطرح شد که برای ۴ استان کم برخوردار که خراسان جنوبی نیز یکی از این استان‌ها بود، اعتباراتی در نظر گرفته شود.

هاشمی بیان کرد: در این راستا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاهای کم برخوردار با اولویت این ۴ استان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۷ خراسان جنوبی یکی از ۴ استان کم برخوردار در سطح استان‌های کشور بود گفت: در ابتدای سال ۹۷ خانوار روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی ۳۵ درصد بود اما در حال حاضر با احتساب پروژه‌های سال ۹۹، خراسان جنوبی از نرم کشوری بالاتر است یعنی نرم کشوری ۸۴ درصد است اما خراسان جنوبی ۹۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: از لحاظ تعداد نیز از ابتدای ۹۷، ۲۹۳ روستای گازدار در خراسان جنوبی وجود داشت اما در حال حاضر با احتساب پروژه‌های دهه فجر یک هزار و ۳۱۳ روستای گازدار در سطح استان وجود دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه در ۳ سال اخیر ده شهر استان گازرسانی شدند اظهار داشت: مجموع گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی ۹۴ درصد و مجموع برخورداری شهری و روستایی ۹۷ درصد است.

وی افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی امسال با ۹۷ درصد برخورداری شهری و روستایی ازنعمت گاز طبیعی به پویش سبز پیوسته  و جشن گازرسانی به عنوان استان سبز را برگزار می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماهه دوم سال آینده و در هفته دولت برخورداری روستایی استان به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد گفت: در بحث برخورداری شهری و روستایی که در حال حاضر ۹۷ درصد است به ۹۹٫۵ درصد خواهد رسید.

هاشمی تصریح کرد: امسال شرکت گاز خراسان جنوبی رتبه نخست گازرسانی را در بحث روستاها با ۵۵۵ روستا و رتبه نخست گازرسانی به واحد‌های صنعتی با ۹۱۰ واحد صنعتی و رتبه نخست بالاترین میزان شبکه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در بحث بودجه ها تاکنون اکثریت اعتبارات جذب شده است اظهار داشت: ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه سرمایه ای شرکت گاز جذب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع با روستاهای در دست اجرا که ۲۰۰ روستا هستند و در خرداد سال آینده تمام می‌شوند و روستاهای افتتاح شده تمام روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند گفت: در این راستا شهرستان بشرویه به ۹۷ درصد، بیرجند ۹۸ درصد، درمیان ۹۹ درصد، زیرکوه ۱۰۰ درصد، سرایان ۹۹ درصد، سربیشه ۹۸ درصد، طبس ۹۸ درصد،فردوس ۹۹ درصد، قاینات ۱۰۰ درصد و نهبندان ۹۶ درصد رسیده است.

هاشمی به قطع گاز اشاره کرد و گفت: اگر مردم در بحث صرفه جویی همکاری کنند این امر صورت نخواهد گرفت.

وی به مشوق‌های شرکت گاز برای مشترکاتی که کمترین میزان مصرف را دارند اشاره کرد و یادآور شد: شرکت ملی گاز سه طرح تشویقی برای کاهش مصرف مشترکان گذاشته است که در این راستا اگر هر خانوار در ماه ۲۰۰ متر مکعب و کمتر استفاده کند میزان مصرف آنان رایگان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد:  درصورت بالاتر بودن از ۲۰۰ متر مکعب در طول ماه، میزان مصرف با سال‌های قبل محاسبه می‌شود و در صورت کمتر بودن، ۱۵ درصد توسط شرکت گاز و ۸۵ درصد توسط مردم پرداخت می‌شود و اگر از ۱۵ درصد بیشتر مصرف شود ۱۵ درصد بیشتر از سال‌های قبل محاسبه می‌شود.

 

انتهای پیام

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها