پیشگیری مهمترین موضوع آسیب‌های اجتماعی است

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: دولت در بخش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی پنج آسیب مهم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب از جمله اعتیاد،حاشیه‌نشینی، طلاق، ناهنجاری‌های اخلاقی و نقاط حاد و بحرانی شهری را در اولویت قرار داده است.

به گزارش “پیام خاوران” محمد عباسی شب گذشته در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان جنوبی که با حضور استاندار همراه بود،  به دستور ویژه رهبر معظم انقلاب برای تمرکز بر کاهش پنج آسیب اجتماعی در سال 1395 اشاره و خاطرنشان کرد : ایشان در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در کشور طرح ویژه تقسیم‌ کار ملی را به وزارت کشور پیشنهاد دادند و برای حل این معضل پنج اولویت را مشخص کرده‌اند.

وی گفت: اولویت نخست اعتیاد و موادمخدر، دومین اولویت حاشیه‌نشینی و ساماندهی آن، سومین آسیب طلاق، چهارمین اولویت مفاسد اخلاقی و پنجمین مورد نیز احصای مناطق بحران‌خیز در کشور بوده که ما نیز باید بر این آسیب‌ها تمرکز کنیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه در جامعه‌ای که آسیب‌ها زیاد شود، کرامت می‌ شکند گفت: مقام معظم رهبری تاکنون روی هیچ موضوعی مانند آسیب‌های اجتماعی وقت نگذاشته‌اند و بزرگترین غم مدیر و مسئول اجرایی را این موضوع و رفع آنها را وابسته به کار تحولی، سریع، جهادی و فوق العاده با تلاش مضاعف می‌دانند.

عباسی با اشاره به اینکه نصف زندانی‌های کشور معتاد هستند افزود: در جامعه باید راهکارهای عزت نفس را بالا ببریم که انجام این کار فقط از مدیر طراز اول انقلاب بر می‌آید.

به گفته وی؛ وضعیت خراسان جنوبی به واسطه تدین مردم از نظر آسیب‌های اجتماعی از استان‌ های دیگر بهتر است با این وجود باید علت آسیب‌های اجتماعی به خوبی شناسایی شود.

وی با بیان اینکه مهمترین عنصری که مدیران باید بدانند مسئله‌شناسی است گفت: هر مدیری مسئله جامعه خود را نداند یعنی بر کار خود و جامعه اشراف ندارد، اولین اصول مدیریت این است که بتوانیم زمان و امکانات خود را تقسیم و اولویت‌ها را مشخص کنیم.

بیشتر بخوانید   چه کنیم آنفلوآنزا نگیریم؟ اگر این علائم را دارید بیرون نروید

معاون وزیر کشور افزود: اگر موضوعی اولویت اول در کشور شد، راه حل اساسی این است که همه توجهات به سمت آن مسئله جلب شود و گرنه کار به جایی نمی‌رسد.

وی پیشگیری را مهمترین موضوع آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: شرط علم و عقل این است که باید پیشگیری کنیم، هرچند فوری‌ترین موضوع دخالت در آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی تصریح کرد: هرچند برخی بیکاری و فقر اقتصادی را عامل اعتیاد می‌دانند اما اگر به آمارها مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد که شمار قابل توجهی از افراد شاغل یعنی 60 درصد با اعتیاد رو به رو هستند.

به گفته وی؛ مسایل و درخواست‌های مطرح شده در این جلسه به ویژه موضوع‌های اعتباری را در تهران پیگیری خواهم کرد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: امروز در دنیا هیچ موضوعی نیست که ایران یک طرف آن نباشد و همه تحلیلگران جهان می‌خواهند ببینند که ایران چه نظری در خصوص مسایل جهانی دارد؟

وی با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی با توطئه‌های مختلف به دنبال مأیوس کردن مردم هستند گفت: دشمن از انقلاب اسلامی کینه دارد و بدخواهان ایران، تلاش‌های خائنانه زیادی علیه ملت ما انجام داده‌اند که اقدامات آنها جز شکست، نتیجه دیگری نداشته است.

عباسی با تأکید بر اهمیت به کارگیری نمادهای وحدت آفرین دینی و ملی در جامعه ادامه داد: باید به این پرسش پاسخ داده شود که مسئولان چقدر در بکارگیری این نمادها پیشتاز هستند؟

وی با بیان اینکه باید حواسمان به وحدت ملی و دینی باشد، گفت: بسیاری کشورها نسبت به شعار ملی تعصب دارند و همین باعث می‌شود ورزشکارانشان سرود ملی را باعزت بخوانند، چرا که خواندن این سرود در آن کشورها بین مردم و مسئولان متداول است و این در حالی است که‌ شاید در برخی موارد هیچ مفهوم معنوی در سرود آنها نیست.

بیشتر بخوانید   مصرف 1.5 میلیارد مترمکعب گاز طبيعي طي سال گذشته در استان خراسان جنوبی

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها