ضریب نفوذ برق رسانی در خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ و برخورداری از برق در استان 100 درصد است گفت: رویکرد دولت سیزدهم این است که روستاهای واجد شرایط که فاقد برق هستند از نعمت برق برخوردار شوند.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی دادگر صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های برق رسانی مدیریت برق شهرستان بیرجند اظهار داشت: صنعت برق یکی از صنعت‌ های زیر بنایی در بحث توسعه است.

وی ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه در 44 سال اخیر صنعت برق رشد قابل توجهی داشته است افزود: تعداد روستاهای برقدار خراسان جنوبی قبل از انقلاب 5 روستا بوده که در حال حاضر با احتساب روستاهای افتتاح شده در دهه فجر، یک هزار و 650 روستا در خراسان جنوبی از نعمت برق برخوردار هستند.

۹۹.۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردارند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: قبل از انقلاب تعداد روستاهای برقدار  در استان در مجموع ۵ روستا بود که با همت و تلاش پرسنل صنعت برق در بخش‌های ستادی و عملیاتی هم اکنون 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان و ۱۰۰ درصد روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و ۹۹.۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ وضعیت میزان تولید برق در استان، قبل از انقلاب این تولید محدود به تعداد نیروهای دیزلی محلی که در مراکز شهرها فعالیت داشتند بود و ظرفیت بسیار ناچیز بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت تولید استان بالغ بر 736 مگاوات متشکل از نیروگاه‌های بزرگ قاین (نیروگاه شهید کاوه قاین و نیروگاه گازی قاین) با ظرفیت تولیدی ۷۱۱ مگاوات و نیروگاه‌های تجدید پذیر استان با مجموع حدود 25 مگاوات است.

تعداد چاه‌های برقدار استان از میانگین کشوری بالاتر است

بیشتر بخوانید   جشنواره زرشک (4)|شرایط احداث بارگاه زرشک در خراسان جنوبی تسهیل شد

دادگر با اشاره به اینکه تعداد چاه‌های کشاورزی برق دار استان قبل از انقلاب صفر بوده اظهار داشت: در حال حاضر قریب به 100 درصد چاه‌های کشاورزی استان معادل 2 هزار و 15 دستگاه برقدار هستند و تعداد چاه‌های برق دار استان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی به تعداد مشترکین برقدار استان اشاره کرد و افزود: تعداد مشترکین برقدار استان قبل از انقلاب حدود 16 هزار و 800 مشترک بوده که به همت و تلاش کارکنان و توسعه طرح‌های زیربنایی برق در استان این تعداد در حال حاضر به  ۴۰۹ هزار و 288 مشترک در تعرفه‌های مختلف افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ و برخورداری از برق در روستاها و همه نقاط استان 100 درصد است یادآور شد: تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و رویکرد دولت سیزدهم نیز این است که باقیمانده روستاهای  فاقد برق واجد شرایط و همچنین خانوارهای عشایری مطابق یک برنامه زمان بندی، از نعمت برق بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه تمرکز ما بر گسترش خدمات در حوزه صنعت و اشتغالزایی و بخش‌های زیربنایی است خاطرنشان کرد: امید است ظرفیت برق برای بخش‌های صنعتی نیز مهیا باشد تا مشترکین صنعتی نیز بتوانند از پست‌های فوق توزیع بهره‌مند و فعالیت خود را انجام دهند.

16 هزار مشترک جدید پذیرش و از نعمت برق برخوردار  شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم با اعتباری در حدود 345 میلیارد تومان اشاره و اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان در دولت سیزدهم تامین برق متقاضیانی که در شهرها و روستاها ساخت و ساز و یا طرح توسعه‌ای داشته‌اند را انجام داده و در این راستا بالغ بر 16 هزار مشترک جدید پذیرش و از نعمت برق برخوردار  شدند.

بیشتر بخوانید   حضور مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در سامانه سامد

دادگر با بیان اینکه اقدامات خوبی در بحث تامین برق سایت‌های نهضت ملی مسکن که یکی از رویکردهای اولویت دار دولت سیزدهم است انجام و زیرساخت‌های لازم برای تامین برق آنان فراهم شده است گفت: یکی دیگر از بخش‌های مهم در توسعه زیرساخت‌ها، برق رسانی به روستاهای فاقد برق بوده که در این راستا  از ابتدای دولت سیزدهم 15 روستا برق رسانی شدند که از این تعداد 9 روستا در دهه فجر افتتاح شده است.

وی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم برق پایدار مشترکین شهرستان‌های استان را تامین کنیم باید این شهرستان‌ها را به ناوگان خودرویی و عملیاتی سنگین مجهز کنیم که در این زمینه خوشبختانه با اقداماتی که در یک سال اخیر انجام شد موفق شدیم برای همه شهرستان‌های استان خودروی بالابر فرمان از راه نزدیک را فراهم کنیم تا کمترین خاموشی یا محدودیت را برای مصرف مشترکین ایجاد کند.

بهره‌برداری از ۱۳ پروژه برقرسانی به شهرستان سربیشه

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر پروژه تامین برق روستای بدون برق خاران با احجام ۱۱۰ متر شبکه فشار متوسط و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور هوایی و احداث ۹۹ متر شبکه فشار ضعیف با اعتبار 225 میلیون تومان با ۴خانوار بهره‌مند به نمایندگی از ۱۳ پروژه برقرسانی شهرستان سربیشه با حضور معاون عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان سربیشه و جمعی از مسئولین شهرستان  افتتاح و بهره‌برداری شد.

مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان سربیشه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انقلاب و امام خمینی (ره) اظهار داشت: امسال به مناسبت دهه فجر تعداد ۱۳عدد پروژه برق رسانی در در سه بخش مود و درح و سربیشه  با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد و 200 میلیون ریال افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید   چالش های درمانی در خوسف/از نبود تزریقات تا جای خالی پزشک متخصص

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها 2 هزار و 779 خانوار شهرستان از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ 105

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها