زیرساخت‌های شهرک صنوف آلاینده بیرجند در حال تأمین است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد زیرساخت‌ های مختلف در شهرک صنوف آلاینده بیرجند در دست اقدام است و امیدواریم انتقال صنوف آلاینده از داخل شهر به عنوان خواسته مردم، هرچه سریعتر با همکاری صاحبان صنوف محقق گردد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد اشرفی شب گذشته در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، افزود: در یک سال اخیر اقدامات خوبی برای ساماندهی و برون‌رفت از مشکلات صنوف آلاینده در بیرجند صورت گرفته و در سفر رئیس جمهور هم برای این پروژه اعتباراتی پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در بانک توسعه تعاون اعتباری گذاشته شد تا تسهیلاتی در این زمینه پرداخت شود.

وی بیان کرد: در شهرک صنوف آلاینده بیرجند برخی افراد از طریق آگهی نسبت به فروش اراضی واگذار شده، اقدام کرده‌اند که در پی نظارت و بررسی‌های لازم با این افراد سودجو برخورد قانونی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: اراضی واگذار شده در شهرک صنوف آلاینده با هدف انتقال صنوف از داخل شهر به این محل است و در شرایط فعلی کسی حق فروش آنها را ندارد.

اشرفی اضافه کرد: در سال جاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند “ب” تبصره ۱۶ قانون بودجه برای مشاغل خرد و خانگی در استان پرداخت شده است.

وی گفت: امسال هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی از محل تبصره ۱۶ به استان ابلاغ شده که این تسهیلات به مشاغل خرد و خانگی مربوط می‌شود و سقف وام آنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰، مبلغ ۸۷۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ مقیاس در استان پرداخت شده، خاطرنشان کرد: از این میزان، سهم صنعت ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و با پیگیری انجام شده تسهیلاتی از شناور ملی گرفته شد که این رقم به حدود ۲۷۰ میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید   راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۰۰ نقطه از خراسان جنوبی برگزار می شود

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی؛ در جذب منابع بخش کشاورزی هم حائز رتبه اول کشور شدیم.

وی متذکر شد: یک بسته حمایتی برای تأمین منابع مالی واحد های صنعتی استان باید تدوین شود تا عقب ماندگی‌ هایی که طی سال‌های گذشته انباشته شده، جبران شوند.

اشرفی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در تأمین منابع مالی اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع مالی در بانک‌ها، به دنبال این هستیم که حساب کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی بزرگ فعال در خراسان جنوبی به داخل استان انتقال یابد.

وی گفت: لازم است سهم اختیارات بانک‌های استان‌ها در پرداخت تسهیلات افزایش یابد تا واحدهای تولیدی بتوانند راحت‌‌تر این تسهیلات را دریافت کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها