اجرای طرح زنگ کتابخانه در ۶۵ دبستان استان خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای زنگ کتابخانه در ۶۵ دبستان استان و با مشارکت قریب ۴ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های اول و دوم ابتدایی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” سیدعلیرضا موسوی نژاد صبح امروز در مراسم افتتاحیه آغاز طرح زنگ کتابخانه در مدارس ابتدایی استان اظهار داشت: در این طرح یک زنگ به امر قرائت کتاب برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظر گرفته می‌شود و دانش آموزان پس از شنیدن یا مطالعه آن کتاب، با هدایت مربی و یا معلم، به تحلیل محتوا می‌پردازند.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در خراسان جنوبی تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از شاخص‌های رشد فرهنگی و توسعه در جامعه مستلزم  مشارکت و تعامل همه نهادها از خانواده تا مدرسه و دستگاه‌های فرهنگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مادران خراسان جنوبی نقش بسزایی در گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه استان داشته و دارند، عنوان کرد: مادران این خطه از ایران اسلامی از قدیم الایام ارزش‌ها، دستاوردها و مفاهیم والا و عمیق فرهنگی، هنری و اسلامی را در قالب  حکایت‌ها، داستان‌ها به سبک حماسه خوانی و حماسه سرایی‌ها را سینه به سینه برای نسل‌ها تعریف کرده و امروز به عنوان یک گنجینه ارزشمند به دست نسل حاضر رسیده است.

موسوی‌نژاد از گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان نرم افزار توسعه فکری و تعمیق مبانی آموزشی و تربیتی دانش آموزان یاد کرد و ادامه داد: ارتقا سطح بینش، آگاهی و دانش متعلمان، جز با تبیین جایگاه فرهنگ کتابخوانی میسر نیست چون کتاب مهمترین عامل انتقال فرهنگ و زمینه‌ساز رشد فکری است.

۳۰ درصد مدارس کشور با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث می‌شود

دبیر سابق شورای عالی وزارت آموزش و پرورش و عضو جامعه یاوری فرهنگی نیز در این مراسم گفت: مهارت نیک اندیشیدن، نیکی خواهی برای دیگران و نیکوکاری باید از سنین پایین به کودکان آموزش داده شود و طرح زنگ کتابخوانی یکی از این راه‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید   تقویت و ارتقای نظام آموزش ‌و پرورش، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه

مهدی نوید ادهم بیان کرد: مدرسه یاری نرم افزار لازم برای ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های دانش آموزان در عرصه‌های مختلف و لازمه طراحی و اجرای برنامه درسی فعال و پویا است.

وی، از کتابخوانی به عنوان تقویت مهارت اندیشیدن در دانش آموزان، ترسیم کننده دنیای ایده‌ها و وسیله کمک آموزشی برای تعمیق آموزش‌های موجود در کتب درسی، یاد کرد و افزود: کتابخوانی حلقه اتصال آموزش و پرورش در فرایند یاددهی و یادگیری است.

دبیر سابق شورای عالی وزارت آموزش و پرورش و عضور جامعه یاوری فرهنگی بیان کرد: کتابخوانی محور توسعه سند تحول بنیادین در مدارس و خشت زیربنای مهارت آموزی به دانش آموزان از سنین ابتدایی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز خیرین علاوه بر مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی در بحث نرم‌افزاری مدرسه یاری و تعمیق بخشی به مفاهیم آموزشی، پرورشی و تربیتی نیز ورود کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها