کمک ویژه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۱۲ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تخصیص یافته است.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عباس زاده صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ حمایت‌ها و کمک‌های ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تزریق کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین کمک دولت، تأمین بخشی از ماشین الات مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۱۲ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری ها و دهیاری های استان تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: این ماشین آلات به شهرداری‌های خوسف، قاین، بشرویه، طبس، شوسف، مود، زهان، بیرجند، باغستان، ماژان، طبس و اسفدن اختصاص یافت.

عباس زاده ادامه داد: مهمترین این ماشین آلات، یک دستگاه خودروی آتش نشانی سنگین با تجهیزات به‌روز است که ارزش ریالی آن ۳۵ میلیارد تومان است.

وی تأکید کرد: ۴ دستگاه خودروی آتش نشانی نیمه سنگین، ۲ دستگاه شاسی حمل زباله نیمه سنگین، ۳ دستگاه لودر، یک دستگاه بکهولودر و یک دستگاه بیل زنجیری از جمله ماشین آلات اهدایی به استان در سال جاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با ذکر اینکه ارزش ریالی این ماشین آلات ۴۳۴ میلیارد ریال است اظهار داشت: اعتباری که شهرداری‌ها برای این حجم از ماشین آلات پرداخته‌اند، حدود ۲۳ میلیارد ریال است.

عباس زاده تأمین البسه ایمنی و تجهیزات فردی را از دیگر نیازهای شهرداری‌ها برای تجهیز آتش نشان‌ها عنوان کرد و گفت: در همین راستا و پیرو پیگیری‌های صورت گرفته اخیراً با مساعدت و حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۱۲ دست لباس و تجهیزات فردی آتش نشانی به شهرداری‌های استان تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید   بانک سپه سرمایه‌گذاری امید را با شرایط ویژه واگذار می‌کند

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این تجهیزات که در حال واگذاری است، ۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال است.

تقسیم سهام استان از سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، یک گام به جلو

وی همچنین به تشریح نتایج دیدارش با همراهی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی پرداخت و با اشاره به این که این دیدار در مشهد صورت گرفته، گفت: مهمترین دستور کار این نشست، حل و فصل موضوعات تقسیم سهام خراسان جنوبی از سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: موضوع تقسیم سهام سازمان همیاری خراسان رضوی و تخصیص سهم استان، از برنامه های اولویت دار سازمان همیاری خراسان جنوبی است.

عباس زاده با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در این زمینه، از موفقیت آمیز بودن نشست اخیر خود گفت و اظهار داشت: نهایی شدن این سهام که رقمی قابل توجه نیز می باشد، برنامه ریزی برای انجام طرح های توسعه ای سازمان را تسهیل می کند.

وی ، بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی و میزان پیشرفت کار را از دیگر دستورکارهای این نشست عنوان کرد و گفت: انتقال آب دریای عمان که از برنامه های دولت سیزدهم می باشد، از پروژه های زیرساختی کشور و به ویژه استان های شرقی است.

به گفته وی؛ انتقال آب دریای عمان، رونق صنایع استان را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۰۲

بیشتر بخوانید   انبار کالا سازمان اموال تملیکی خراسان جنوبی در آتش سوخت
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها