خراسان جنوبی با همت و تلاش جهادی می‌تواند به استان بدون بیکار تبدیل شود

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: برای تبدیل شدن خراسان جنوبی به یک استان بدون بیکار فاصله زیادی نداریم که با همت و تلاش جهادی می‌توانیم این درخواست را محقق کنیم.

به گزارش “پیام خاوران” مرتضی ذاکریان صبح امروز در دیدار مدیران اقتصادی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای تبدیل شدن خراسان جنوبی به یک استان بودن بیکار فاصله زیادی نداریم. نرخ بیکاری در خراسان جنوبی حدود دو درصد از میانگین کشوری کمتر است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ از محل قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هم مبلغ ۷۴۳ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت که با پیگیری‌هایی از سهم شناور ملی تاکنون ۹۲۲ میلیار تومان را با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت کرده‌ایم که این آمار رشد ۲۴ درصد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبق آمارها میانگین نرخ بیکاری در خراسان جنوبی حدود ۷ درصد و در کشور این آمار حدود ۹ درصد است افزود: میانگین هفت درصد نرخ بیکاری وقتی به حدود ۳ درصد در خراسان جنوبی برسد ما به هدف خود رسیده‌ایم چرا که درصدی از بیکاری‌ها بیکاری خود خواسته و یا ساختاری اصطکاکی است.

ذاکریان با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده که با پیگیری‌ها در این راستا در این مرحله ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۵۵۶ طرح اشتغال‌زایی مصوب شده داریم افزود: با اختصاص این تسهیلات می‌توانیم پرونده‌های مصوب شده را در مرحله اجرا قرار دهیم.

بیشتر بخوانید   موافقت بادرخواست انتقال یا تغییر پنج نامزد انتخابات مجلس درخراسان جنوبی

وی با بیان اینکه افتتاح کارخانه سنگ آهن زیرکوه را در دهه فجر با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری توسط چینی‌ها را داشته‌ایم گفت: در یک ساله دولت سیزدهم سرمایه گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی ۲۴٫۶ درصد و پروژه‌های فعال نیز ۱۶٫۶ درصد رشد داشته است.

ذاکریان ادامه داد: تلاش می‌کنیم سه پروژه سرمایه گذاری خارجی دیگر را تا پایان اسفند ماه سال جاری به اتمام برسانیم.

۸۳ درصد از بودجه جاری استان از محل درامدهای مالیاتی تامین می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی در خراسان جنوبی در ۱۰ ماهه امسال ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است اظهار داشت: در مجموع ۲۲۳ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده که در راستای محرومیت زدایی بوده است.

کریمدادی افزود: در مجموع ۱۷۳ میلیارد تومان پرداختی از محل مالیات در سال گذشته داشتیم که در ده ماهه نخست امسال به پشتوانه مشارکت مردم و فعالان اقتصادی افزایش قابل توجهی در اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۳ درصد از بودجه جاری استان از محل درامدهای مالیاتی تامین می‌شود گفت: ۹۵ درصد از درامدهای خراسان جنوبی در ۱۰ ماهه اول امسال محقق شده که برای ما بسیار ارزشمند است.

کریمدادی گفت: در سال ۱۴۰۰ از محل مالیات ۱۱۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و ۴۳ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای روستاهای فاقد دهیاری و ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد برای برای مناطق عشایری خراسان جنوبی واریز شده است.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

مهمترین جنگ امروز جنگ اقتصادی است

آیت الله سیدعلیرضا عبادی نیز در این دیدار با بیان اینکه احساس امنیت اقتصادی بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: اکنون همه تهاجم دشمن این است که ضربه اقتصادی بزند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه مهمترین جنگ امروز جنگ اقتصادی است افزود: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه بشری داریم به دلیل کمبود نیست اما به دلیل تفکرات انحرافی وقتی که ۹۹ درصد ثروت در دست یک درصد باشد مشخص است که چه پیش می‌آید؟

وی اظهار داشت: اسراف و تبذیر حرام است و مصرف زیاد نه برای جسم نه برای روح و نه برای انسانیت مفید است و هرکسی موظف است در حد نیاز خود از راه حلال کسب روزی کند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها