تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سربیشه فعال شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه از فعال شدن تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان سربیشه خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، روح اله نوری در جلسه تخصصی بررسی آسیب های اجتماعی شهرستان سربیشه از فعال شدن تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان خبر داد و افزود: حضور میدانی در جامعه و نگاهی برای آینده جامعه اسلامی، در تمامی بخش ها نشان می دهد که ضرورت فرهنگ سازی برای نجات نوجوانان، جوانان و سایر اقشار جامعه از گرفتار شدن در منجلاب آسیب های اجتماعی و تبعات آن امری اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: گرچه نمی‌توان یک آسیب اجتماعی را از سایر آسیب‌ها جدا کرده اما برای کاهش آن باید با بهره گیری از تمامی امکانات موجود برنامه‌ریزی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه تصریح کرد: یقینا کاهش آسیب‌های اجتماعی مستلزم تلاش برای توسعه سرمایه اجتماعی باید به‌صورت جامع مورد توجه قرار گیرد و در این راستا مردم باید بیش از همه در این امر مهم نقش آفرینی کنند.

نوری به اهداف مهم تشکیل تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این تیم، پرهیز از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن نهادهای مسئول و هم افزایی و وحدت رویه در مورد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با ورود مداخلانه و فوری در خانواه های پر آسیب در مباحث متعدد آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر، خرید و فروش و پاتوق های مواد مخدر، تکدی گری و آسیب های اخلاقی است.

وی ادامه داد: اقدامات لازم در راستای بازدید، کنترل، معرفی، پیگیری روند درمان و پیگیری امور اداری مربوط به خانواده های آسیب دیده توسط اعضای تیم کنترل صورت  گرفته و با جدیت این موارد مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید   شعاع مرزنشینی در خراسان جنوبی ‌افزایش می‌یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه شناسایی ظرفیت اشتغال اعضای خانواده، پیگیری ادامه تحصیل، ارائه خدمات مشاوره ای، کمک های معیشتی موقت اولیه، تامین سرپاه مناسب برای خانواده، پیگیری برای لغو مجوز اقامت اتباع بیگانه متخلف و درگیر آسیب، ایجاد درآمد حداقلی فوری برای تامین معاش خانواده و درمان اعتیاد را از دیگر اهداف تشکیل این تیم عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت های همه دستگاه های مربوطه از جمله دستگاه قضایی و دادستان شهرستان، نیروی انتظامی، سپاه، بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز بهداشت و درمان و دیگر ادارات مربوطه بتوانیم به نتایج قابل توجهی در کاهش آسیب هاي اجتماعی در شهرستان سربیشه دست پیدا کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها